Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GND leder strømmen/spenningen vekk.

 

strømmen/spenningen kommer inn på +. driver vifta rundt og deretter går strømmen/spenningen ut gjennom GND som ofte kalle for MINUS -

 

GND er også en referanse. Eit nullpunkt som der det ikje er noen form for elektrisitet. +12v inn på RØD-ledning, og 0v på GND. Forholdet der er da 12v.

 

visst du hadde tatt +12v og minusen som er koblet til 5 volten ville du fått 12v - 5v = 7v.

 

 

SKJØNNER ? Må brife når eg går på elektrolinja :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-30 00:11, MeG^ skrev:

GND leder strømmen/spenningen vekk.


strømmen/spenningen kommer inn på +. driver vifta rundt og deretter går strømmen/spenningen ut gjennom GND som ofte kalle for MINUS -


GND er også en referanse. Eit nullpunkt som der det ikje er noen form for elektrisitet. +12v inn på RØD-ledning, og 0v på GND. Forholdet der er da 12v.


visst du hadde tatt +12v og minusen som er koblet til 5 volten ville du fått 12v - 5v = 7v.



SKJØNNER ? Må brife når eg går på elektrolinja :smile:





 

Når du har tegnet en rød, en gul og en svart ledning kan man jo tro at gul er - (ground). Hvis man ikke vet at det er RPM. Det du sier om ground er ikke helt rett. Strøm går alltid i en krets, alltså tilbake til utgangspunktet.

 

[ Denne Melding var redigert av: petersveistrup på 2001-12-31 00:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-31 00:56, tahustvedt skrev:

Jeg tenker ikke sånn på det lenger. At strømmen går derfra til dit. Jeg tenker bare differanser, negative og positive.


Jeg gikk Gk elektro i 1994.



 

Man må jo tenke i kretser. Strøm er jo en elektronstrøm og en partikkelstøm. Det samme skjer jo (nesten) det samme i et vannkjølingssystem, ledes ikke vannet tilbake i kretsen, er det ikke noe vann som kan kjøle. Håper du/dere tok den..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...