GaKKGaKk Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Jeg kjøpte selv en D40 med 50mm 1.8, og må naturligvis fokusere manuellt. Jeg var fullt klar over det før jeg kjøpte både linsa og kameraet, men det er allikevel flere gode grunner til å kjøpe 50mm til D40'en, selv med manuell fokus. - De er svinbillige begge to i forhold til kvaliteten du får - D40 med nevnte 50mm veier nesten ingen ting, og tar nesten ingen plass. (Veldig praktisk) - 50mm kan brukes når du kjøper deg et dyrere kamera senere, med autofokus. - Du venner deg fort til å fokusere manuellt. En ting jeg ser at få personer nevner når de snakker om D40 og manuell fokus, er du faktisk har ett grønt lys i søkeren som lyser opp når motivet er i fokus. Det gjør fokuseringen så enkel som "skru til det lyser" og du er sikker på at bildet blir like skarpt som ved autofokus. Konklusjon: Bare å kjøpe, for 1000kr blir du ikke skuffet!
ole9998 Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 GakkGakk: Takk for nyttig informasjon, det var akkurat dette jeg lurte på. Det jeg er spent på nå er hva som skjer når Nikon avslutter FlashBack den 18. Hvis det blir CashBack blir det Nikon (D40 + 50mm f/1.8), hvis ikke ser det ut som jeg må "konvertere" til Canon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå