Rosewell1983 Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 (endret) Bruker foreløpig XP sp2, og har noen spørsmål ang. spill. Har kommet over noen poster hvor folk påstår at spill ikke funker på VISTA og folk som påstår at spiller funker fint. Så, er det mulig å spille spill som doom3, fear, farcry, football manager 2007, half-life2 på VISTA selv om det ikke står på dvd-cover at VISTA er et av OS'ene som er mulig å bruke? Jeg vurderer å kjøpe VISTA sammen med noe hardware, men vil først bestemme meg etter å ha lest noen poster i denne tråden hvor det forhåpentligvis kommer noe fornuftig informasjon. Møøø Rosewell Endret 29. juni 2007 av rosewell
Ravusy Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Eneste spillene jeg ikke har fått til å funke, var noen gamle Carmageddon spill . Ellers scorer Vista rundt 100 poeng bedre i 3DMarks enn XP.
TorsteinP Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Har ikke noe problem med spill under Vista bortsett fra noen gamle spill og da er det ikke spillet men kopibeskyttelsen som ikke virker (eks. HomeWorld 2). Half Life 2, Sin episode 1, Tomb Raider Anniversary, EVE online, WOW kjører fint uten noen problemer. Merker ingen forskjell på hastigheten fra XP heller
Imaginary Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 Rent teknisk sett mister man foreløpig (bedre drivere kommer) noe ytelse i Vista sammenlignet med XP når det kommer til skikkelig grafikkrendring. Lurer på om Vista har reservert noe av minnet på skjermkortet slik at ikke alt kan brukes "ingame". "Kjør som administrator" bidrar også ofte til å utjevne forskjellene mellom XP og Vista. De aller fleste spill skal fungere helt knall på Vista. Noen produkter må man riktignok velge kompabilitetsmodus for å klare og kjøre dem, men utover det er det ikke store problemer.
Rosewell1983 Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Skrevet 1. juli 2007 digg da. jeg har planer om å kjøpe home premium utgaven, da jeg ikke ser noe vits i å betale 2000kr mer for ultimate utgave. er ikke så stor forskjell heller mellom de 2 utgavene
TCi Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 Lurer på om Vista har reservert noe av minnet på skjermkortet slik at ikke alt kan brukes "ingame". " 8979827[/snapback] Aero Glass blir deaktivert når fullskjermapplikasjoner (som spill) kjører. Skulle ikke utgjøre noe særlig forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå