Gå til innhold

Dell XPS 710 VS Dell dimension 9200


Anbefalte innlegg

Hei alle,

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en pc fra Dell.

 

Når jeg konfiguerer XPS`n med quadcore + 4gb ram + 768Nvidiaskjermkortet så blir den veldig mye dyrere enn Dimension maskinen med samme specs...

 

Er det noe XPS maskinen har som Dimension mangler? Bedre hovedkort osv?

Og hvordan er den viiv prossesoren til å jobbe på ? ( 3d, video, foto).

Er den kjapp?

 

 

 

Takk for svar.

Bret L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan du legge med linker til begge maskinene, så folk kan se på sammenligningen selv?

8969325[/snapback]

 

 

Oooops, det glemte jeg..

 

Dimension

 

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...c=D07925M&s=dhs

 

XPS

 

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...D07XP7105&s=dhs

 

Edit: Hvordan får jeg med det oppsettet jeg hadde i linken ?

Endret av Bretleon
Lenke til kommentar

Hei igjen, nå har jeg tatt en printscreen av begge oppsettene, og av de viktige komponentene er de helt like ( skjerm, ram, cpu, skjermkort, )

Men alikevel så er det 9000.- kr i forskjell...

Hva er det xps versjoene har som ikke den vanlige har som kan forsvare denne forskjellen ?!

 

Bret L.

 

dell_xps.jpg

 

 

 

dell_dimension.jpg

Lenke til kommentar

Hei, at jeg valgte det med forskjellig OS er ikke noe mer hokus pokus enn at jeg lot det gå litt fort i svingene når jeg satte det opp...

Dell har foresten en chatt på sidene deres som man kan bruke for å komme i kontakt med konsulentene/ salgsfolka som jobber der..

Mitt inntrykk er at XPS har ett litt annet hovedkort + SLI støtting, større kabinett.. men siden ingen av de delene er viktig for meg, ( ihverfall ikke helt grusomme lys ) så går jeg nok for en Dimension 9200...

Chatt folka sa også at det blir nok noe billigere etter 23 juli pga, intel reduksjonen, men at det ikke er sikkert at de kommer til å kutte like mye som intel gjør....

Lenke til kommentar

Snibler: sikker på det?

sjekk service avtaler og slikt :)

 

angående strøm:

QUOTE(alla737 @ 02/07-2007 : 18:02)

XPSen har 700/800W PSU, 9200 har bare 400 elns.

 

XPS har 7-800 Watt powersupply, noe som tilsier at du kan bygge ut PCen noe i fremtiden, Dimension maskinen har 450 Watt, så om du skal ha GTX skjermkort, må du bytte strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Har selv sett og vurdert en XPS pc fra dell. Kommer nesten helt sikkert til og kjøpe den slik, med nesten samme spec som trådstarter har valgt.

 

Jeg var ikke klar over at pris forskjellen var så stor! - men XPS's kabinett er veldig forseggjort og har en pen finish. Den genererer også lite støy. Om dette kan forsvare denne store prisforskjellen vet jeg ikke, og kunne godt tenkte meg og vite det!

 

en annen ting. Det er kommet en XPS 720 H2C, det begyr at det med ganske stor sikkerthet vil kommen en "regular" 720 i omtrent samme prishylle som dagens 710. Jeg tror den er verdt og vente på, mange "problemer" (som RAM, nyere HK, ..) er rettet på.

 

Det finnes ingen release dato enda, men jeg vil smøre meg med litt mer tålmodighet.

Lenke til kommentar

Men når jeg konfigurer Dimension 9200 med gtx 8800 kortet på dell.no så sender vel de med den strømforsyningen jeg trenger ?! eller er det snakk om noe annet her? trenger den mer enn ett vanlig støpseluttak ?

Endret av Bretleon
Lenke til kommentar

Om du sender lyden digitalt til en ekstern dekoder duger det i massvis, da har ikke "kvaliteten" på lydkortet noe og si, men om du kopler til analogt vet jeg ikke...er vel som interne kort flest, ok, men ikke noe mer.

 

Hva de to skjermkortene klarer i to-spann vet jeg ikke, men om muligheten er der så velg heller ett kort som leverer samme ytelse - mindre vifter = mindre støy pluss at du kan legge til et kort senere uten og måtte bytte begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...