Gå til innhold

Problemer med video på Creative Zen Vision 30GB


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har kjøpt meg en ny mp3 spiller, Creative Zen Vision 30GB, Black, 3.7"LCD.

 

Her er en annonse om spilleren : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=313148&view=detailed

 

Etter en 2 ukers tid har jeg hatt det veldigt gøyalt med denne lille "store" dingsebomsen, men det er noe jeg ikke forstår helt som jeg håpet at dere kunne gitt råd om og fått hjelp.

 

Problemet er at når jeg skal legge til en film, si en avi. fil. Så dukker det opp ett problem når jeg går innpå spilleren og skal spille av, det står at videoformatet ikke støttes. :( Men det står jo at den skal kunne spille avi. filer, og det gjør den faktisk også.. men ikke alle :dontgetit:

 

Men dette skulle jo heller ikke vært ett problem fordi jeg kan jo konvertere filen, men når heller ikke dette funker for konvertering ikke er nødvengig ( står det hvertfall) så ender jeg opp på samme plass, får ikke spilt videoen :(

 

Jeg kan komme med noen screenshots viss det skulle vært nødvendig, og har prøvd å forklare så godt jeg kan..

 

håper noen kan gruble litt over dette og hjelpe meg :D Det er nok en enkel løsning, men en n00b som meg klarer ikke dette tydeligvis :blush:

 

mvh

HebnesO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AVI kan være mye forskjellig, og kan innholde mange forskjellige codec'er.

 

AVI kan være en eske fra IKEA som innholdet f.eks et skap. Men hvis bruksanvisningen (Codec'en) er på språk du ikke forstår så klarer du ikke å bygge skapet.

 

Samme med Mp3spilleren din. Det må være MPEG1, MPEG2, MPEG4-SP, DivX (v4 og v5), XviD, WMV eller MJPEG. Så du har nok noen AVI-filer som har "riktig" codec og noen som ikke har.

 

Eller det kan være at du har for høy bit-rate. Husk på at høy bitrate krever mer av spilleren, og hvis den er for høy vil ikke spilleren klare så spille av filmene.

 

Last ned Super Link dette er gratis, og dette kan du bruke til å konventere video'ene dine.

 

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg lurer på ang. Super....hva slags innstillinger bruker dere til Creativen din?? Syntes at super bruker veldig lang tid på å konvertere!

8976068[/snapback]

 

trodde nesten alt man konverterte brukte lang tid uansett. Angående instillinger mener du da Video og Audio instillingene på SUPER? isåfall bruker jeg det mp4 spilleren min kjører f.eks 640x480 pixel i 16:9 format. fps 30 osv..

Lenke til kommentar

Godt mulig at det kan lønne seg å bruke en litt "lettere" codec, DivX og WMV er f.eks. mye mer effektive ang. komprimering, men også mye tregere. Om du har plass nok, kan det være mer å hente på f.eks. MPEG1. Kvaliteten lider også litt, men om man er lei av å vente og har nok plass, er det mye greiere. :)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Godt mulig at det kan lønne seg å bruke en litt "lettere" codec, DivX og WMV er f.eks. mye mer effektive ang. komprimering, men også mye tregere. Om du har plass nok, kan det være mer å hente på f.eks. MPEG1. Kvaliteten lider også litt, men om man er lei av å vente og har nok plass, er det mye greiere. :)

8981574[/snapback]

 

jeg konverterte fra avi til MPEG1 og det var god kvalitet på resultatet og tok ikke mer enn 50 minutter på 1,4 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...