Gå til innhold

X2 6000+ eller e6600 + HK?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Ja, hva ville dere gjort? Kjoept 6000+ eller kjoept HK + e6600? Er 6000+ bedre enn e6600? Har i noen tester sett at 6000+'en banker conroden.

 

burde jeg gaa for en 6000+ eller et nytt HK (spiller ingen rolle) og en e6600?

 

 

 

Beklager daarlig formulering, er ikke helt i vater akkurat naa.

 

edit: maa bare faa sagt at jeg venter til 22. juli med aa kjoepe noe som helst, siden intel da setter ned prisene.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, tror ikke jeg kommer til aa gaa for noe entusiastkort med 2 proesessorer paa, da dette fort blir for dyrt :)

 

Jeg tror jeg driter i intel og bare kjoeper en 6000+, samt et 8800gts kort, det vil jeg vell ikke angre paa?

 

Blir athlon 6000+ en flaskehals for 8800gtx? Eller blir den en flaskehals for 8800gts i SLI?

 

 

edit: forresten, er 6000+ det beste AMD har aa tilby naa? av athlon serien altsaa, om man ser bort ifra opteron osv.

 

 

edit2: Kom over en athlon FX-62 som er paa 2,8 ghz, er den da bedre enn den som er paa 3 ghz 6000+? Ville dere anbefalt aa gaa for den?

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Ville gått for e6600 og klokket den litt. Da banker den 6000+ enkelt.

8971819[/snapback]

Men ville en som er noob paa aa klokke klart aa klokket den et par hundre mhz? (slik at den naar 3 ghz) ?

 

 

Er det hele saa enkelt som aa gaa rett inn paa bios og sakte men sikkert sette opp frekvensen paa prosessoren? (samt oeke spenning litt hvis det er noedvendig) ?

 

Ser ut som om FX prosessoren er daarligere enn 6000+

Lenke til kommentar

Javel, da gaar jeg faar intel.

 

Men det skal vistnok sies at core2duo er "buggy as hell" osv, noen erfaringer rundt problemer med e6600?

 

 

Og hvis min e6600 ikke skulle virke av en eller annen grunn (oedlagt ved ankomst, osv) hva gjoer jeg med garanti da? Er jeg uten prosessor da eller er det bare aa sende inn til intel?

Lenke til kommentar

Jeg hadde ventet til 22/7 og kjøpt en E6750/6850 istedet. (blir liggende i prisklassen under/over 2000,-). X2 6000+ vil da dessverre ha et sterkt handicap. (Man kan bare håpe AMD gjør et comeback. Konkurranse må man ha).

 

Når det gjelder dette med bugs i CPU, så er det noe som er praktisk talt usynlig for den generelle brukeren. Alle prosessorer har og har hatt "errata" eller feil i seg. Om folk hadde hatt problemer med Core 2 Duo på en alvorlig måte, hadde vi jo selvfølgelig hørt om det nå. Så det avfeier vi som storm i vannglass, som nevnt i den tråden som omhandlet akkurat det.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ventet til 22/7 og kjøpt en E6750/6850 istedet.  (blir liggende i prisklassen under/over 2000,-).  X2 6000+ vil da dessverre ha et sterkt handicap.  (Man kan bare håpe AMD gjør et comeback. Konkurranse må man ha). 

 

Når det gjelder dette med bugs i CPU, så er det noe som er praktisk talt usynlig for den generelle brukeren.  Alle prosessorer har og har hatt "errata" eller feil i seg.  Om folk hadde hatt problemer med Core 2 Duo på en alvorlig måte, hadde vi jo selvfølgelig hørt om det nå.  Så det avfeier vi som storm i vannglass, som nevnt i den tråden som omhandlet akkurat det.

8981343[/snapback]

Ja, jeg hadde tenkt aa vente til den 22. da prisene gaar ned.

 

en e6850 hadde kanskje ikke vaert saa dumt :)

 

Men er det "garantert" At prisene gaar ned overalt den 22. ?

Lenke til kommentar

Men er det "garantert" At prisene gaar ned overalt den 22. ?

8982658[/snapback]

 

Ja. De nye 1333 MHz FSB-prosessorene vil bli lansert med forholdsvis lave priser.

 

Core 2 Duo E6550 | 2.33 GHz | 4 MiB | US$163

Core 2 Duo E6750 | 2.66 GHz | 4 MiB | US$183

Core 2 Duo E6850 | 3.00 GHz | 4 MiB | US$266

 

Core 2 Quad Q6600 vil jo forsåvidt også droppe til $266 dollar og vil vel ligge et sted i prisklassen 2100-2500,- her i Norge. (avhengig av webshop regner jeg med)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

storleer spurte om noe ganske viktig, eller som jeg synes er viktig: er noen av disse prosessorene flaskehals for 8800gtx eller, for meg som har for svak prosessor, to 7800gtx i SLI?

 

Hvis en ser bort fra overklokking, så er det vel mer eller mindre bare effektforbruket som skiller de to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...