S.M. Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Skal få en maskin til å automatisk starte opp om morgenen og avslutte på dagen. Å avslutte regner jeg med ikke er vanskelig. Starte shutdown-s med "scheduled task" eller noe bedre.. Hvordan får jeg da den til å starte automatisk hver morgen ? Er det noe instillinger i bios som sier at den starter opp uansett så lenge det er spenning i padda ?
HoaXed Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Ja, dette finnes i BIOS, men alt kommer ann på hvilket hovedkort du har!?
S.M. Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Skrevet 29. juni 2007 Ok da fungerer sikkert en slik tidsstyrt stikk. Problemet er da avslutningen som blir en bråstopp.. Noen andre tips ?
GeirGrusom Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Kan du ikke bare bruke BIOS til å starte opp, og schedule Shutdown.exe for å avslutte?
S.M. Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Skrevet 2. juli 2007 Kan du ikke bare bruke BIOS til å starte opp, og schedule Shutdown.exe for å avslutte? 8969455[/snapback] Jo men da regner jeg med at den starte opp igjen siden det er spenning i padda.. Kan få den tidsstyrte padda til å kutte spenninga noen sekunder etter shutdown exe. men da blir det en kaldstart hver dag som sikkert ikke blir likt av maskinen ? Er det andre løsninger jeg kan bruke ? Legge inn et skript at den skal gå i dvale eller lignende på kveld for så at kunne schedule en reboot om morgenen ? Etter litt leting fant jeg noe som heter "Wake On Lan" skal teste dette http://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå