Gå til innhold

Spill/Film/Arbeids-PC fra 8-11000 kr


Anbefalte innlegg

Har bygd PCer selv i mange år, men de siste 2-3 årene har jeg ikke hatt tid eller interesse for å følge med på utviklingen. Trenger derfor en del hjelp! Helst til hva som for tiden er beste produsent/modellvalg og hvilke nettbutikker som gir mest verdi for pengene. Jeg har lurt spesielt mye på hvilket hovedkort og ram som er best, til dual/quad-core Intel. Maskinen skal brukes til spill og spilltesting(WoW, AoC og Warhammer online), film og tv-titting og arbeid(bildebehandling og mye internett-arbeid). Jeg vurerer Windows Vista premium, men tror nok helst at jeg holder meg til XP Pro foreløpig. Prisen bør ikke overstige 11.000, men det kan vurderes.

 

Har fra før og trenger ikke:

Harddisker, skjerm, DVD-brenner, tast/mus/matte, høyttalere.

 

Trenger:

 

CPU:

Intel E6600

Hovedkort:

Hva er best verdi for pengene her, til før nevnte Intel prosessor. Gjerne med litt vurderinger.

 

Ram:

2GB, men hvilken type?

Grafikkort:

8800GTS(320mb), muligens en 550/575 versjon. Hva er best her, og er det vits i å gå opp til 640mb?

 

Kabinett:

Her er jeg helt blank, trenger miditower som er stille og rolig - men bør også ha bra kjølesystem

 

PSU:

Minst 600W

 

Lydkort:

Tenker på SB sin 500 kroner X-fi eller hva de nå heter, er de bra?

Annet:

Trenger jeg kjøling til PSU og GSU utover stock? Har jeg gjort vurderingsfeil i forhold til det jeg har tenkt så langt? Har en WD raptor 34gb 10.00rpm windows-disk, er det vits i å bytte til en 150GB utgave av samme modell?

 

Håper noen kan hjelpe til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lenge siden jeg følgte med på dette her, prøver å komme meg da. Men er noen ting jeg kan hjelpe til med =)

 

Velg Antec P182B når det gjelder kabientt. Med sine 5 vifter (3 følger med) og muligheten for å legge kabler bak HK så gir det veldig god luftsirkulasjon.

 

Ang PSU, så tipper jeg at SeaSonic 600W er et godt valg.

 

GPU kjøling vil jeg ikke si at er nødvendig, men CPU er greit at stock kjøler som regel bråker litt. Men med luftgjennomstrømmen som er i kabinettet(iallefall gir muligheten for), er det faktisk mulig at den klarer å holde seg rolig.

 

Lydkort ville jeg ikke konsentrert pengene mine på. Kjøp heller et godt HK, her vil du få god nokk lyd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...