Gå til innhold

Ny Gamerpc, maks 15K INKL 24" skjerm


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå sett meg rundt på nettet etter diverse ferdigpc'er.

men har kommet fra til at å bygge selv, eventuelt få nettbutikken til å bygge den for meg.

 

Jeg har 12.000 som aboslutt maks, skal kjøpe ny skjerm i tillegg så. blir mest sannsynlig en 22".

24" synes jeg fortsatt er for dyr og så må det vell en skikkelig monster-pc til for å kjøre de nyeste spillene på full grafikk i 1900*1200 oppløsning?

 

Pcen skal brukes til å spille spill som Battlefield 2, F.E.A.R og Gothic 3. pluss kommende spill som Crysis og Call of Duty 4!

 

Jeg skal ha pcen stående på soverommet, så derfor vil jeg helst at den ikke skal støye så mye.

God kjøling er vell også viktig, skal prøve meg på en del overklokking så!

 

Jeg har sett litt rundt å kommet fram til dette:

Prosessor:

C2D E6600

Bare kom med innspill, hvis jeg kan gå for en billigere modell som er lett og klokke, så gjør jeg gjerne det.

Ram:

Minst 2 GB

Skjermkort:

Nvidia 8800 GTS 640 mb

 

Kabinett:

Cooler Master Ammo 533, er det noe bra?

 

Hovedkort:

Her er jeg helt blank

Harddisk(er):

Minst 500 GB lagringsplass

 

Strømforsyning:

vil ha en som tåler at jeg overklokker, og at jeg kan oppgradere litt i framtiden.

 

i tillegg skal jeg ha en dvd-brenner.

 

Tastatur, mus og høytalere har jeg fra før!

 

så et siste spørsmål:

Bør jeg vente til i august med å kjøpe pc, eller kan jeg like godt bare kjøpe nå?

 

Takker for alle svar! :thumbup:

 

EDIT:

 

Okei, har nå kommet fram til at jeg kan bruke 15.000 MAKS.

Men da må det innkludere vista home premium smile.gif

 

Har også bestemt meg for at jeg skal ha Antec P182 og en 24" skjerm, helst til under 5000 hvis det er mulig.

 

Kommer til å vente til etter 22. juli, blir en Q6600 på meg hvis jeg får råd.

 

 

Så da ender jeg opp med disse delene:

 

Asus P5K, P35, Socket-775. kr 1.149,-

Nvidia 8800 GTS 640MB. Kr 3000,-

Antec P182. Kr 980,-

Windows vista home premium. Kr 771,-

Samsung spinpoint T133S 400GB. Kr 740,-

Intel Q6600. Kr 2000,- (?)

MIST 500W. Kr 895,-

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB. Kr 871,-

Samsung 24" LCD Syncmaster 245B TCO-03 Black, 1920x1200. Kr 4.995,-

 

Da blir summen: 15.401,- NOK

 

Ser dette bra ut? smile.gif å er det noen plasser jeg kan kutte litt ned på kostnadene?

takker for svar.

 

EDIT: Bør vel ha en bra CPU kjøler også ?

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tolket jeg det riktig når jeg tror du mener at du har budsjett på 12000 inkl skjerm?

 

Har satt opp et forslag basert på "spilleren" til hw.no: Handlevogn

 

Som du sikkert ser har jeg byttet ut E6600 med en E6320 ettersom jeg ikke fikk prisen under 12000 uten å gjøre dette. Mulig prisen på E6600 faller såpass i løpet av sommeren at det lar seg gjøre allikevel.

Lenke til kommentar

Meningen var vell egentlig å bruke 12000 på selve pc'en og kjøpe skjerm utenom, men det der oppsettet ser virkelig bra ut. så tror ikke jeg har behov for å bruke mer penger enn det!

 

Vet dere hvor mye prosessorene kommer til å falle i pris 22.juli?

 

En annen ting er jo rammen, den er jo ekstremt billig akkurat nå. så hvis jeg venter til i starten av august, er det ikke da fare for at den har gått ganske mye opp i pris?

Lenke til kommentar

håh, da skal det nok gå fint å vente :D

regner med at skjermene også kommer til å falle i pris, så kanskje jeg får råd til en 24"

 

Hvordan blir det på skjermkort-fronten framover? er det fortsatt nvidia sine 88xx kort som kommer til å dominere, eller blir ATI å kunne hevde seg når det kommer til pris/ytelse?

Lenke til kommentar
Tolket jeg det riktig når jeg tror du mener at du har budsjett på 12000 inkl skjerm?

 

Har satt opp et forslag basert på "spilleren" til hw.no: Handlevogn

 

Som du sikkert ser har jeg byttet ut E6600 med en E6320 ettersom jeg ikke fikk prisen under 12000 uten å gjøre dette. Mulig prisen på E6600 faller såpass i løpet av sommeren at det lar seg gjøre allikevel.

8947911[/snapback]

Hvordan vil dette oppsettet egne seg til klokking :) ?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har nå sett meg rundt på nettet etter diverse ferdigpc'er.

men har kommet fra til at å bygge selv, eventuelt få nettbutikken til å bygge den for meg.

 

Jeg har 12.000 som aboslutt maks, skal kjøpe ny skjerm i tillegg så. blir mest sannsynlig en 22".

24" synes jeg fortsatt er for dyr og så må det vell en skikkelig monster-pc til for å kjøre de nyeste spillene på full grafikk i 1900*1200 oppløsning?

 

Pcen skal brukes til å spille spill som Battlefield 2, F.E.A.R og Gothic 3. pluss kommende spill som Crysis og Call of Duty 4!

 

Jeg skal ha pcen stående på soverommet, så derfor vil jeg helst at den ikke skal støye så mye.

God kjøling er vell også viktig, skal prøve meg på en del overklokking så!

 

Jeg har sett litt rundt å kommet fram til dette:

Prosessor:

C2D E6600

Bare kom med innspill, hvis jeg kan gå for en billigere modell som er lett og klokke, så gjør jeg gjerne det.

Ram:

Minst 2 GB

Skjermkort:

Nvidia 8800 GTS 640 mb

 

Kabinett:

Cooler Master Ammo 533, er det noe bra?

 

Hovedkort:

Her er jeg helt blank

Harddisk(er):

Minst 500 GB lagringsplass

 

Strømforsyning:

vil ha en som tåler at jeg overklokker, og at jeg kan oppgradere litt i framtiden.

 

i tillegg skal jeg ha en dvd-brenner.

 

Tastatur, mus og høytalere har jeg fra før!

 

så et siste spørsmål:

Bør jeg vente til i august med å kjøpe pc, eller kan jeg like godt bare kjøpe nå?

 

Takker for alle svar! :thumbup:

8942562[/snapback]

 

Vent til 22 Juli da settes Conroe serien fra Intel 50 % ned i pris!

Lenke til kommentar
Tolket jeg det riktig når jeg tror du mener at du har budsjett på 12000 inkl skjerm?

 

Har satt opp et forslag basert på "spilleren" til hw.no: Handlevogn

 

Som du sikkert ser har jeg byttet ut E6600 med en E6320 ettersom jeg ikke fikk prisen under 12000 uten å gjøre dette. Mulig prisen på E6600 faller såpass i løpet av sommeren at det lar seg gjøre allikevel.

8947911[/snapback]

 

 

Den så bra ut ! :thumbup:

 

Jeg ville heller kjøpt en Hiper PSU!

 

Og byttet hovedkoret og cpu for full ytelse!

 

Her er mitt forslag av din liste:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=49534

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...