Gå til innhold

Hva synes du om Müller's siste keepersprang?


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Og, det er jo ikke akkurat første gang Müller har gjort lignende, er det vell?

8946130[/snapback]

 

Jeg har ikke sett at han har gjort noe lignende før, ihvertfall ikke som LSK-spiller. Nå så jeg ikke så mange Odd-kamper, den tiden han var der, så det er kanskje det du sikter til.

 

Men ikke misforstå....jeg mener ikke at Müller ikke skal straffes for det som skjedde. Selv om det ikke var tilsiktet, så var situasjonen stygg, og om han får noen kamper på sidelinja, så skal ikke jeg protestere på det. Det jeg reagerer på er alt hatet som kommer fram i slike situasjoner. F.eks på Facebook, ble det opprettet flere hatgrupper, der det kom ganske grove meldinger, på grensen til drapstrusler. Flere av dem ble riktignok stengt, men alikevel...hva foregår i huet på sånne folk??

 

Denne reaksjonen ville komt uansett hvilken keeper det var. Spør heller deg selv om du ville forsvart det like sterkt om det var et annet lag sin keeper. Flåsete påstand kanskje, men det er flåsete å påstå at dette er pga LSK-hat også

 

Om jeg ville forsvart det like mye hvis det var en annen keeper? Ja, antageligvis. Etter mange år som keeper selv, så har man en viss erfaring med en del situasjoner, og det å beskytte seg selv mot evt. skader. Det må være mulig å se en sak fra flere sider. Men jeg skal være såpass ærlig å si, at hvis situasjonen hadde vært på andre sida av banen, at f.eks Myklebust hadde blitt skada av Rune Nilsen, så hadde jeg nok vært litt forbanna...en stund ihvertfall. Så jeg har forståelse for at Start-fansen er sinte...men for faen...det er tross alt bare fotball det er snakk om...og fotball er en risiko-sport, der uhell skjer, og det vil også skje uhell i framtida.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare legger med noe jeg fant på db.no idag. Det er her Ola By Riise som uttaler seg.

 

- Det venstre kneet har ingenting å gjøre så høyt oppe i lufta. Det er ikke en naturlig bevegelse og har ingen keeperfunksjon. Det høyre kneet derimot, bruker man på samme måte som når man hopper høyde, påpeker Rise overfor NTB.

 

Jeg legger også med denne uttalelsen

Ikke forbilledlig

Den tidligere Norge- og Rosenborg-keeperen tror imidlertid ikke at Müller var ute etter å skade Fevang, men håper at unge keepere ikke tar etter knebruken til tyskeren.

Om det ligger noe i det, er jeg sterkt i tvil om, men om punkt nr 2 i dette blir et fakta, kan det skje mye stygt.

 

Hele saken.

Lenke til kommentar

Å sette ut et kne i det du hopper opp mot ballen er fult legitimt, og jeg ble selv oppfordret til å gjøre det for å beskytte meg selv når jeg spilte fotball. Men å sette ut det andre kneet midt i lufta er et rent drapsforsøk.... at han ikke fikk rødt kort på flekken er hårreisende. Fyren bør utestenges for noen kamper og bøtlegges.

Lenke til kommentar
Han kunne godt flytta den foten..de hadde han klart om han vill de :hrm:

8957165[/snapback]

Flytta den? Det var jo nettopp det han gjorde, bare at han flytta den _mot_ ansiktet til fevang(?)

Uansett så er 2 kamper alt for lite. Resten av sesongen hadde ikke vært for mye i mine øyne.

Lenke til kommentar
Og, det er jo ikke akkurat første gang Müller har gjort lignende, er det vell?

8946130[/snapback]

 

Jeg har ikke sett at han har gjort noe lignende før, ihvertfall ikke som LSK-spiller. Nå så jeg ikke så mange Odd-kamper, den tiden han var der, så det er kanskje det du sikter til.

 

Men ikke misforstå....jeg mener ikke at Müller ikke skal straffes for det som skjedde. Selv om det ikke var tilsiktet, så var situasjonen stygg, og om han får noen kamper på sidelinja, så skal ikke jeg protestere på det. Det jeg reagerer på er alt hatet som kommer fram i slike situasjoner. F.eks på Facebook, ble det opprettet flere hatgrupper, der det kom ganske grove meldinger, på grensen til drapstrusler. Flere av dem ble riktignok stengt, men alikevel...hva foregår i huet på sånne folk??

 

Denne reaksjonen ville komt uansett hvilken keeper det var. Spør heller deg selv om du ville forsvart det like sterkt om det var et annet lag sin keeper. Flåsete påstand kanskje, men det er flåsete å påstå at dette er pga LSK-hat også

 

Om jeg ville forsvart det like mye hvis det var en annen keeper? Ja, antageligvis. Etter mange år som keeper selv, så har man en viss erfaring med en del situasjoner, og det å beskytte seg selv mot evt. skader. Det må være mulig å se en sak fra flere sider. Men jeg skal være såpass ærlig å si, at hvis situasjonen hadde vært på andre sida av banen, at f.eks Myklebust hadde blitt skada av Rune Nilsen, så hadde jeg nok vært litt forbanna...en stund ihvertfall. Så jeg har forståelse for at Start-fansen er sinte...men for faen...det er tross alt bare fotball det er snakk om...og fotball er en risiko-sport, der uhell skjer, og det vil også skje uhell i framtida.

 

 

 

Pantera

8948401[/snapback]

 

Jeg står desverre bak en av gruppene selv, selv om jeg ikke mener noe vondt for personen. Tittelen på gruppen skal bare underbygge den generelle mening til folk i gruppen, og er ikke noen direkte oppfordring. Når jeg søker på grupper ser jeg mange grupper imot Müller, men overraskende nok finnes det en gruppe som hete "la Müller være i fred". Den har i midlertidig bare en medlem.

 

Som nevnt tidligere er fotball en risiko sport. Helt greit! Men det legitimerer ikke noe som faktisk kan drepe en person. Handlingen er helt irrasjonell for keepere, og jeg synes det er en skam at han ikke fikk mer en 2 kamper utestengelse.

 

Synes denne var ganske bra jeg. Kan ikke kalles bevis i seg selv, men ....tja...

http://www.dagbladet.no/sport/2007/06/27/504719.html

Lenke til kommentar
Jeg står desverre bak en av gruppene selv, selv om jeg ikke mener noe vondt for personen. Tittelen på gruppen skal bare underbygge den generelle mening til folk i gruppen, og er ikke noen direkte oppfordring.

8958749[/snapback]

Så det er hendelsen denne gruppen misliker, og ikke personen? Pisspreik.

 

Du og alle andre som hisser opp slik lynsjestemning burde vært bannlyst fra alle arenaer. Mannen er en angrende synder/ulykkesfugl, å dere fortsetter bare. NFF har straffet han med noe løst grunnlag nå, kun pga av slike som deg og mediapress som følge av det. T.o.m Fevang tror det var et uhell, og har tilgitt Muller. Det mangler motiv fra Mullers side, så jeg er ser ingen grunn til å tro noe annet enn at dette var et uhell. Du er selvfølgelig i din fulle rett å tro noe annet, men du og andre har ingen rett til å drive heksejakt.

Lenke til kommentar
Han burde blitt utestengt i lang, lang tid meine eg.. :mad:

Han prøve jo og skade han..såne folk skulle ikkje spillt fotball :nei:

8959252[/snapback]

 

Heldigvis, så spiller det liten rolle hva du, forsåvidt også jeg...og mange andre, mener.

 

Men han prøvde ikke å skade noen....han prøvde bare unngå å bli skadet selv. Uheldigvis gikk det utover Fevang.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Han hadde da ikke blitt skadet selv en gang, der er det viktige i hele saken. Fevang var på vei til å bremse opp, og tok faktisk henda fram for å kunne dempe et eventuelt sammenstøt. Når Müller derimot slenger ut venstrebeinet som han gjør har ikke Fevang sjans i havet til å stoppe det. Hvis man i tillegg ser på hva Müller har gjort tidligere, så har han aldri tatt opp det venstre beinet. Derfor har jeg liten tro på hva Müller sier om det.

Lenke til kommentar
Han burde blitt utestengt i lang, lang tid meine eg.. :mad:

Han prøve jo og skade han..såne folk skulle ikkje spillt fotball :nei:

8959252[/snapback]

Heldigvis, så spiller det liten rolle hva du, forsåvidt også jeg...og mange andre, mener.

 

Men han prøvde ikke å skade noen....han prøvde bare unngå å bli skadet selv.

8960200[/snapback]

På hver eneste corner/frispark i TL går keepere opp i mer farlige situasjoner enn dette, og jeg kan ikke huske å ha sett lignende knebruk? Syns to kampers karantene er en grei reaksjon på farefullt spill. Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Det er fort gjort i kampens hete å gjøre noe dumt.

 

Og når de innvolvertes reaksjon etterpå har vært så tydelig; Müller har ikke lagt seg flat og har det kanskje verre enn Fevang... :hmm:

Skal vi ikke la den angrende synderen slippe for mer hets nå?

 

Er det andre enn meg som synes Tom Nordlie m.fl. burde fått en eller annen straff for sine uttalelser etter kampen?

Lenke til kommentar
Det er fort gjort i kampens hete å gjøre noe dumt.

 

Og når de innvolvertes reaksjon etterpå har vært så tydelig; Müller har ikke lagt seg flat og har det kanskje verre enn Fevang... :hmm:

Skal vi ikke la den angrende synderen slippe for mer hets nå?

 

Er det andre enn meg som synes Tom Nordlie m.fl. burde fått en eller annen straff for sine uttalelser etter kampen?

8961886[/snapback]

hvorfor skulle han fått straff for noe han har sagt? Greit nok, ikke den beste tide å slå av en spøk. Men det var rettet mot kommentatoren og ikke den skadede spilleren. Samtidig har han sagt unnskyld. Blir vel sagt værre ting en det han sa på banen som heller burde blitt slått ned på

Lenke til kommentar
Jeg står desverre bak en av gruppene selv, selv om jeg ikke mener noe vondt for personen. Tittelen på gruppen skal bare underbygge den generelle mening til folk i gruppen, og er ikke noen direkte oppfordring.

8958749[/snapback]

Så det er hendelsen denne gruppen misliker, og ikke personen? Pisspreik.

 

Du og alle andre som hisser opp slik lynsjestemning burde vært bannlyst fra alle arenaer. Mannen er en angrende synder/ulykkesfugl, å dere fortsetter bare. NFF har straffet han med noe løst grunnlag nå, kun pga av slike som deg og mediapress som følge av det. T.o.m Fevang tror det var et uhell, og har tilgitt Muller. Det mangler motiv fra Mullers side, så jeg er ser ingen grunn til å tro noe annet enn at dette var et uhell. Du er selvfølgelig i din fulle rett å tro noe annet, men du og andre har ingen rett til å drive heksejakt.

8959186[/snapback]

Nå har vi en fin ting i Norge som heter ytringsfrihet, så om jeg mener noe, så er det en helt annen ting enn å faktisk gjennomføre det. Så vidt det er meg kjent, så kan jeg da mene at Müller gjorde dette med vilje, og at unnskyldningene bare er for å gjøre saken så enkel som mulig. Det mener jeg. Motiv mangler det derimot ikke. Han var på motsatt lag, og det er mer enn nok grunn til å skade spilleren for enkelte spillere, noe jeg mistenker Müller for.

Lenke til kommentar
Nå har vi en fin ting i Norge som heter ytringsfrihet,nkelte spillere, noe jeg mistenker Müller for.

8962488[/snapback]

 

Jeg har også rett til og mene at slike som deg er de som bidrar til å forsure tippeligaen enda mer. Å ytringsfriheten er ikke et frikort fra normal oppførsel, og det er heller ikke nettet. Det å drive offentlig mobbing av en enkeltperson blir litt latterlig når dette dreier seg om en hendelse på en fotballbane der skyldspørmålet i tillegg er så diffust. Hvis det hadde vært Keane etter taklingen på Håland kunne jeg kanskje forstått det.

så om jeg mener noe, så er det en helt annen ting enn å faktisk gjennomføre det. Så vidt det er meg kjent

Hvis du ikke kan stille deg bak det du selv sier og i tillegg trekker inn andre er det bare enda mer latterlig.

 

Det mener jeg. Motiv mangler det derimot ikke. Han var på motsatt lag, og det er mer enn nok grunn til å skade spilleren for e

Fin holdning til sport du har isåfall hvis du mener det var et motiv for og påføre en person slike skader.

Lenke til kommentar
Nå har vi en fin ting i Norge som heter ytringsfrihet,nkelte spillere, noe jeg mistenker Müller for.

8962488[/snapback]

 

Jeg har også rett til og mene at slike som deg er de som bidrar til å forsure tippeligaen enda mer. Å ytringsfriheten er ikke et frikort fra normal oppførsel, og det er heller ikke nettet. Det å drive offentlig mobbing av en enkeltperson blir litt latterlig når dette dreier seg om en hendelse på en fotballbane der skyldspørmålet i tillegg er så diffust. Hvis det hadde vært Keane etter taklingen på Håland kunne jeg kanskje forstått det.

så om jeg mener noe, så er det en helt annen ting enn å faktisk gjennomføre det. Så vidt det er meg kjent

Hvis du ikke kan stille deg bak det du selv sier og i tillegg trekker inn andre er det bare enda mer latterlig.

 

Det mener jeg. Motiv mangler det derimot ikke. Han var på motsatt lag, og det er mer enn nok grunn til å skade spilleren for e

Fin holdning til sport du har isåfall hvis du mener det var et motiv for og påføre en person slike skader.

8963168[/snapback]

For det første, å si at stygge taklinger overhodet ikke har skjedd i fotball basert på at det er en viktig kamp og du ønsker å vinne(med alle midler) er en mild underdrivelse. Tror ikke du har lyst å trekke den noe lengre enn det du allerede har.

 

For det andre, vårt samfunn er bygget opp av normer og regler. Jeg kan godt mene en ting, men det er nettopp normene og reglene som hindrer meg fra å gjøre det. Om jeg så "mobber" personen så får det heller være. Da må du gjerne rapportere gruppene du mener er upasselige, så ordner facebook opp i det. En person som er i det offentlige søkelys må uansett tåle kritikk. Jeg kan godt ta selvkritikk for at utsagnene jeg har vendt mot Müller er kraftige, og godt overdrevet, men det endrer fortsatt ikke det faktum at jeg tror og mener at Müller gjorde dette med overlegg. Det er en helt annen sak med de gruppene på facebook som henger ut enkeltpersoner i samfunnet som viser seg ut. Dette er imo hull i hodet. Så, som jeg sa, du må gjerne rapportere de gruppene du mener er upassende, men jeg lager bare en ny gruppe med et "snillere" navn. Så i bunn og grunn har navnet imo liten betydning for meg personlig, men at jeg mener at dette var det styggeste jeg har sett på en fotballbane i dette århundret, det kan jeg stå ved.

Lenke til kommentar
For det første, å si at stygge taklinger overhodet ikke har skjedd i fotball basert på at det er en viktig kamp og du ønsker å vinne(med alle midler) er en mild underdrivelse.

8966130[/snapback]

Når har jeg sagt dette? Du trekker konklusjoner og prøver å ro deg vekk. Å dette er noe helt annet en en sen takling for og f.eks hindre en overgang i sluttminuttene. Muller har stålkontroll på ballen. Å har ingenting og vinne på en eventuell utviselse. Så atter en gang pisspreik.

 

Tror ikke du har lyst å trekke den noe lengre enn det du allerede har.

Hæ?

 

For det andre, vårt samfunn er bygget opp av normer og regler. Jeg kan godt mene en ting, men det er nettopp normene og reglene som hindrer meg fra å gjøre det. Om jeg så "mobber" personen så får det heller være. Da må du gjerne rapportere gruppene du mener er upasselige, så ordner facebook opp i det.

 

Jeg bryr meg vel ikke om fjortisgrupper på facebook, å kjenner ikke til verken deg spesielt eller gruppen din. Sier bare min mening her som du gjør, men jeg kan faktisk stå bak det jeg mener. At han skal tåle kritikk ja, men og opprette en hatgruppe på forskjellige forum og på den måten kaste bensin på bålet er rett å slett latterlig og respektløst. Skyldspørsmålet er ikke en sak, det får være opp til hver enkelt og gjøre opp sin mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...