Gå til innhold

Løst*S.T.A.L.K.E.R. innst. men vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann, som i tittel så vil ikke spillet starte. Når jeg klikker på ikonet så begynner DVD romen og snurre og jeg ser at pilen på skjermen blir til en cd som snurrer.. og så kommer det opp et lite firkantet bilde med s.t.a.l.k.e.r. logon på.. , denne vises i 2 sec. så forsvinner alt og det blir helt stille.

Aner ikke hva som er galt, i begynnelsen av inst. så får man beskjed om maskinen er egnet eller ikke, og min er egnet (alt vises i grønt). Har også hørt at det kan by på problemer hvis man kjører på XP Home og ikke Pro... ?? vet ikke om dette stemmer men..

Jeg må si at jeg er ganske grønn på slik så legger ved en liste over min maskin.

Håper noen vil ta seg tid til å se på problemet eller komme med innspill.

På forhånd Takk.

DxDiag.txt

Endret av ikkenostress
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk at du har nyeste drivere til SK innstallert, STALKER er et sært spill, og har problemer med masse forskjellige ting. Bl.a. ATi kort, dog de fleste rapportene går på at det fryser spesielt mye.

Du kan uansett prøve å reinstalle spillet.

Skrevet
Sjekk at du har nyeste drivere til SK innstallert, STALKER er et sært spill, og har problemer med masse forskjellige ting. Bl.a. ATi kort, dog de fleste rapportene går på at det fryser spesielt mye.

Du kan uansett prøve å reinstalle spillet.

8939865[/snapback]

Ja jeg har hentet alle nye drivere, fra hovedkort til skjermkort osv. Har også prøvd og reinstall. spillet 3-4 ganger, men til ingen nytte...

Skrevet

kan det være at skjermen din ikke støtter frekvensen eller oppløsningen spillet prøver å kjøre? feks ved bruk av powerstrip eller refresh-lock. nye drivere har jo også sånn "refresh-rate overdrive" som er skummel om man ikke vet hva man gjør. sjekk at du har litt hdd-plass til overs. prøv også å skrive -nointro egenskapene for snarveien, slik:

target: "E:\Program Files\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\XR_3DA.exe" -nointro

hvem vet. kanskje du har korrupte videoer elns.

Skrevet

STALKER er et sært spill å starte ja. Jeg måtte endre sidevekslingsfilen til 2048 Mb for å starte spillet. Vet ikke hva dine står på, men en startstørrelse på 2048 Mb eller mer på sidevekslingsfilen kan hjelpe.

Om du derimot har en slik størrelse, så vet jeg ikke hva som er feil, litt vanskelig å se hva som er feil uten noe feilmelding.

Skrevet
STALKER er et sært spill å starte ja. Jeg måtte endre sidevekslingsfilen til 2048 Mb for å starte spillet. Vet ikke hva dine står på, men en startstørrelse på 2048 Mb eller mer på sidevekslingsfilen kan hjelpe.

Om du derimot har en slik størrelse, så vet jeg ikke hva som er feil, litt vanskelig å se hva som er feil uten noe feilmelding.

8941824[/snapback]

Først så vet jeg ikke hvordan man forandrer sidevekslingsfilen. For det andre så viste installasjonen at alt var ok(mulig dette ikke stemmer da).

Jeg lastet ned en patch og den fikk jeg ikke startet pga en feilmelding (bug). Prøvde og sende denne til suport men fikk det ikke til..(river meg i håret her..)

Skrevet
kan det være at skjermen din ikke støtter frekvensen eller oppløsningen spillet prøver å kjøre? feks ved bruk av powerstrip eller refresh-lock. nye drivere har jo også sånn "refresh-rate overdrive" som er skummel om man ikke vet hva man gjør. sjekk at du har litt hdd-plass til overs. prøv også å skrive -nointro egenskapene for snarveien, slik:

target: "E:\Program Files\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\XR_3DA.exe" -nointro

hvem vet. kanskje du har korrupte videoer elns.

8941328[/snapback]

vel dette gikk heller ikke..får opp det lille bilde av spillet og dvd,n begynner å snurre.. men så forsvinner bilde og dvd,n stopper.. end off storry..

Vet ikke så mye om skjermen min men det er en Acer 20" Wide 1680x1050 60Hz

Skrevet

hvis du ikke klarte å installere patchen så er det noe alvorlig galt. du bør såklart ikke starte spillet på 1.0 fordi 1.0 savegames ikke fungerer etter patchen (som er sterkt anbefalt å bruke).

forandre installasjons-mappe til feks C:/thq/stalker, hvis det ikke virker, prøv å laste ned en NO-DVD crack eller en annen crack. du kan også prøve å slå av DAEMON tools eller lignende emulerings-programmer.

ta med spillet til en kompis og instaler der? kanskje du har en korrupt dvd, who knows. men mest sansynlig: harddisk-feil eller virus/spyware, prøv å optimalisere pcn. kjør virussjekk, chkdisk etc.

Skrevet
hvis du ikke klarte å installere patchen så er det noe alvorlig galt. du bør såklart ikke starte spillet på 1.0 fordi 1.0 savegames ikke fungerer etter patchen (som er sterkt anbefalt å bruke).

forandre installasjons-mappe til feks C:/thq/stalker, hvis det ikke virker, prøv å laste ned en NO-DVD crack eller en annen crack. du kan også prøve å slå av DAEMON tools eller lignende emulerings-programmer.

ta med spillet til en kompis og instaler der? kanskje du har en korrupt dvd, who knows. men mest sansynlig: harddisk-feil eller virus/spyware, prøv å optimalisere pcn. kjør virussjekk, chkdisk etc.

8945887[/snapback]

Har prøvd alt det sistnevnte og alt er i orden/fungerer. Prøvde også Alcohol120% og Damon tool men måtte ha dvd,n gitt.. MEN.. nå fikk jeg til en ERROR Report, jeg selv skjønner ikke så mye av den men kanskje du gjør? (takker for all hjelp)

errorlog.xml

Skrevet

Problemet er nå løst. Hele greia var lyddriveren til Creative. Oppdaterte denne og nå virker spillet.

Så for å anbefale en ting: IKKE bruk autoupdate på Creative sine sider.. det gjorde jeg og fikk til svar at jeg hadde nyeste driver .. men den gang ei.

Men glad at det løste seg iverfall :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...