Gå til innhold

Kritikk på babyportrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et fint bilde, med et artig uttrykk i ansiktet til knøttet. Du har valgt en litt myk tone i bildet, og det får til å se litt ut som babybilder fra femtitallet og sekstitallet. Moter kommer og går, så hvorfor ikke?

Jeg har kun to bemerkninger. Jeg kunne tenkt meg litt mer retning i bildet. Bare en liten anelse, altså. Det er ikke så lett å komponere med en baby som modell, men løsningen er et litt mer raust utsnitt i utgangspunktet, for så å komponere på ny i etterbehandlingen.

Jeg reagerer også på litt for mange reflekser i øynene. De burde klones bort når du først var i et bildebehandlingsprogram for å konvertere til gråskala, for jeg regner med at det er det du har gjort.

Lenke til kommentar
Jeg reagerer også på litt for mange reflekser i øynene. De burde klones bort når du først var i et bildebehandlingsprogram for å konvertere til gråskala, for jeg regner med at det er det du har gjort.

8937051[/snapback]

Har brukt DxO for å konvertere til sorthvit, justerte kun layers, curves i bildebehandlingen. Lett oppskarping. Brukte kun naturlig lys fra vinduer - ergo reflekser. Er enig at det litt mange reflekser, men kan spare en liten refleks for litt mer liv i øynene

Takk for kritikken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...