Gå til innhold

Liten stasjonær PC for stue/kjøkken


Anbefalte innlegg

Hei

 

mitt gamle tower er klart for å flyttes ut av stue til kjeller - da som ren filserver.

 

Trenger nå en "wife frendly" pc å ha i stua.

 

Vet ikke helt hva som finnes og hvor jeg kan lete men det jeg skal ha er en pc å surfe med, som kjører outlook, og som har et greit++ skjermkort.

 

Det viktigste er størrelse og lite/ingen støy.

 

Er det noen her som kan hjelpe meg videre setter jeg pris på det.

 

 

LoA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du allerede har server og sikkert skal kjøre nettverk fra denne opp til stua ville jeg vurdert en liten tynn klient.

 

Sålenge du bare skal surfe og maile er en slik mer enn godt nok:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325521

 

Et annet alternativ er mini, nano eller pico-ITX baserte hovedkort/kabinetter. Det blir endel dyrere da...

 

Edit:

 

Psdata.no har også endel forskjellige bittesmå barebone-PC'er. Fant flere der som måler bare 165 x 165 x 51mm:

 

http://www.psdata.no/ps.asp?tcl=7037&mlevel=110100

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Takk jobra1.

 

Er en barbone en komplett pc?

 

Jeg hadde ikke tenkt å benytte serveren annet enn til backup og fildeling. Den har varmeproblermer som jeg ikke finner ut av...men den går som en kule til filseving etc.

 

Likevel, morsomt forslag, jeg har ikke greie på hvordan en tynn klient virker, men jeg leser meg til at en installerer medfølgende prog på server og vips så er klienten oppe å kjøre. Det jeg da lurer på er hvordan man installerer programmer? Bruker den de programmer som allrede er på server (min server har jo alle program jeg trenger installert allrede), eller må man installere programmer som virituelle for hver klient? Kanskje har noen en lettfrosåelig gudie eller link til en gude?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...