Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger gode tips til løsninger hjemme - trådløst


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kan litt, men ikke alt, og her inne vet jeg det finnes personer som kan hjelpe meg. Så....til saken:

 

Jeg har i dag en moddet xbox (ikke 360) og en bærbar maskin i stua, og en stasjonær på arbeidsrommet. Pr. i dag drar jeg TP gjennom hele leiligheten, men det problemet ønsker jeg å eliminere asap. Xboxen skal helst kunne kommunisere med begge PC'ene, mens begge PC'ene må kunne brukes på internett via samme modem. Modemet står for seg selv på soverommet.

 

Hvordan ville dere løst dette? Hva er det mest effektive og\eller den smarteste løsningen? Bør hver enhet ha et aksesspunkt hver, eller fungerer ikke det i det hele tatt?

 

Om noen hadde tatt seg bryet med å lage en liten handleliste for meg, i tillegg til å forklare litt om hvordan dette kan løses på en best mulig måte, så hadde jeg satt utrolig stor pris på det. Jeg er ikke vant med trådløst nettverk, kun "gode, men gamle TP-løsninger". Jeg lærer dog fort, så jeg trenger bare litt hjelp på veien!

 

Dersom det trengs mer info om div for å gi et godt svar; ikke nøl med å fortelle meg det.

 

- Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er eit lite forslag. Fins sikkert bedre, men det er no ein start. Du kjøper inn dette. Så set du eit aksesspunkt på modemet og det andre har du til xbox'en. Og du monterar nettverkskortet i den stasjonære. Reknar med at den bærbare maskina har trådløst nettverkskort innebygd. Da skal du ha nett på alt etter cirka ein time.

 

Hvis du vil så kan du jo byte ut aksesspunktet på modemet med ein trådløs router.

Lenke til kommentar
Her er eit lite forslag. Fins sikkert bedre, men det er no ein start. Du kjøper inn dette. Så set du eit aksesspunkt på modemet og det andre har du til xbox'en. Og du monterar nettverkskortet i den stasjonære. Reknar med at den bærbare maskina har trådløst nettverkskort innebygd. Da skal du ha nett på alt etter cirka ein time.

 

Hvis du vil så kan du jo byte ut aksesspunktet på modemet med ein trådløs router.

8933038[/snapback]

 

Strålende! Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...