guardianpegasus Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Hei, har en 8gb fil jeg prøver å få flyttet over på ekstern disk, men Windows nekter, fordi det ikke er nok diskplass. På disken jeg flytter FRA er det 100gb ledig, og på disken jeg flytter TIL er det 416gb ledig... so... what gives? Kan jo splitte opp fila i mange mindre med Winrar eller no, men det er jo kjipt å måtte gjøre dette hele tiden iom. at jeg flytter en del store filer... Gjelder Windows XP SP2 dette forresten.
Kimius Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 tipper på at problemet er at disken(e) er FAT32 formatert. de takler såvidt jeg vet ikke filer som er større enn 4gb. hadde et lignende problem for en stund siden, og det ble fikset ved å konvertere til NTFS.
hernil Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 (endret) kan det være at den disken du prøver å flytte til har fat32 filsystem? fat32 støtter ikke filer større enn 4gb. edit: slått på målstreken. Endret 23. juni 2007 av hernil
guardianpegasus Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Skrevet 23. juni 2007 Sjekka den nå, og riktignok er det det... Ouch, da må jeg flytte alt tilbake igjen og formatere den, lovlig kjapt, før datamengden blir for stor til å passe på lokal disken igjen hehe Takker og bukker... før kjøre denne prosessen over natta da
bobafett Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Trodde det var mulig å konvertere fra FAT32 til NTFS uten å måtte formatere.
Torbjørn T. Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Det er mogeleg: http://support.microsoft.com/kb/307881
mintman Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Jeg ville nå uansett anbefalt å gjøre det på den tungvinne måten og overføre tilbake først. Kjedelig hvis noe går galt.
dobbelmann Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Spørs jo hvor mye han har på disken da, og hvor verdifullt det er... Har konvertert en del disker på den måten, og aldri opplevd feil. Men en gang må vel være den første når det gjelder det og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå