Jump to content
Sign in to follow this  
sokkhue

Samsung 26" lcd tv godt valg? + pixelmapping spm.

Recommended Posts

Hei..

Det gamle soverommet mitt blir nå tv- stue og jeg lurer på om Samsung LE-26S81B er et godt valg av tv. Skal brukes til tv titting, wii, xbox og old school nintendo + brukes som skjerm til min laptop. :)

Tar også i mot forslag om andre tv'er. I størrelsen 26 til 32 tommer, pris 5 til 8k. :p

på forhånd, takk.

Edited by sokkhue

S-serien til samsung er den enkleste serien, jeg ville gått for R8-serien om du ønsker bedre 26". R8-serien er også innenfor budsjettet ditt :).

Om den skal brukes som skjerm til din laptop, er det VITALT at tv'en du kjøper deg støtter 1:1 pixelmapping (Les tråden om det for beskrivelse).

Gjør den ikke det (tror ikke s-serien gjør det) blir bildet uskarpt og uegnet til pcbruk.

Annonse

Takk for hjelpen :)

Jeg fant Samsung LE-26R81B til ca 6500 kroner, det samme koster Samsung LE-26R82B. Og jeg lurer fælt på hva forskjellen er. :p

Uansett, så leste jeg litt om pixelmapping og fant dette.. (se bilde)

Går tv'n jeg fant under den gruppen jeg merket med rødt? I såfall vil jeg kunne bruke tv'n som pcskjerm med digital pixelmapping? :)

post-111994-1182683871_thumb.jpg

Jeg tror ikke det er noen forskjell bortsett fra design på 81 og 82 :). Men tror R87 og R88 er hakket bedre tver, er ikke helt sikker, men tror det.

EDIT: Nei, alle R8x-tvene er like, bare minimale designforskjeller på ramma osv.

Edited by Alastor