Gå til innhold

rengjøring av skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt min nye bærbare pc (toshiba A100-608) i 3-4 uker nå, så er skjermen min begynt å bli stygg, p.g.a. fingermerker, støv osv.

så jeg lurer på hva jeg kan bruke til å rengjøre den? tåler den en fuktig klut, eller må jeg bruke noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
har hatt min nye bærbare pc (toshiba A100-608) i 3-4 uker nå, så er skjermen min begynt å bli stygg, p.g.a. fingermerker, støv osv.

så jeg lurer på hva jeg kan bruke til å rengjøre den? tåler den en fuktig klut, eller må jeg bruke noe annet?

8927975[/snapback]

Mange elektrobutikker som f.eks Elkjøp, selger slike rensekit til lcd-skjermer. Disse inneholder en sprayflaske med spesialvæske og en "svampduk". Jeg har hatt stor suksess med en slik en. Skal se om jeg finner link. Og der fant jeg link ja:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID=

Skrevet
jeg har hørt at det også går ann og bruke brille fille noen som vet om det er et alternativ?

8928038[/snapback]

Brillefiller er jo mirkofiberklut beregnet til skånsomt bruk. Det går sikkert ann om man er forsiktig nok. Generelt sett gjelder det bare å være varsom og bruke rent vann. LCD og plasmaskjermer er ikke glad i såpe. ;)

Skrevet
Jeg bruker bomullspads (lett fuktet i vann ved behov) - funker fint.  :)

8928970[/snapback]

Har også gjort det slik i mange år. Har en LCD-Skjærm som er ca. 4-5år, finnes ikke en synlig ripe i panelet.

Anbefaler bomullspads med vann (klem ut vannet så den er fuktet) og tørk av med en tørr pad i stedet for å kjøpe alle mulige spesialprodukter for å vaske av skjærmene.

Skrevet (endret)
Mange elektrobutikker som f.eks Elkjøp, selger slike rensekit til lcd-skjermer. Disse inneholder en sprayflaske med spesialvæske og en "svampduk". Jeg har hatt stor suksess med en slik en. Skal se om jeg finner link. Og der fant jeg link ja:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID=

8928032[/snapback]

hum. jeg har dårlige erfaringer med denne. den etterlot seg stygge merker på min lcd. den gjorde ikke noe med skjermen, men noe av væsken ble liggende igjen etter at jeg hadde tørket av og alt vannet hadde fordampet. det så nesten ut som om noen hadde sølt sukkervann eller noe liknende på skjermen :s

nå sverger jeg til lambi og vann! evt bomull =)

Endret av Nonst0p
Skrevet

Jeg har hatt forholdsvis gode erfaringer med den jeg. Men du må være nøye og tørke godt av etterpå da. Og ja væsken etterlater seg et belegg på skjermen. Det er altså meningen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...