Gå til innhold

Bærbar PC med 17" HD oppløsning


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg er ute etter en bærbar PC og håper noen der ute kan hjelpe meg litt. Ettersom jeg kommer til å bruke den mye i film sammenheng, er skjermkvalitet overordnet andre egenskaper (pris, merke osv ikke viktig). 17" skjerm med HD oppløsning (1920X1200) er ønskelig, etter hva jeg har skjønt er disse modeller tilgjengelig med 17" HD skjerm-

Macbook Pro

Toshiba Qosmio

Dell XPS M1710

Har ikke klart å finne andre modeller, men DET FINNES SIKKERT FLERE.

Kan noen komme med noen konkrete anbefalinger?

 

Hilsen Asfalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant, via linken din (takk!) 3 nye alternativer.

Fujitsu Siemens AMILO XI1554, HP Compaq nw9440 og (muligens en utgått modell, det fantes INGEN priser på denne) MPX Book D900T.

Som sagt i min første post, jeg er ute etter en bærbar PC med best mulig skjermkvalitet, er det noen her som har noen formening om hvilken bærbar PC som har markedets beste 17" skjerm? Jeg har prøvd å finne fram til tester og/eller sammenligninger av skjermkvaliteter på bærbare PCer, men har dessverre ikke funnet noe. Og- jeg har lett.

Lenke til kommentar

Jeg har Dell Inspiron 9300 (17") med 1920x1200, og kan ikke si annet enn at skjermen er det feteste jeg har sett. Glossylooken er helt konge, anbefales :)

 

Vil tro de benytter omtrent samme skjerm på M1710. Hvis du skal spille av full HD (1080p), trenger du jo også en ganske heftig laptop - M1710 har et koselig grafikkort. Er litt lenge siden jeg har sammenlignet prisnivåene på de ulike firmaene, så jeg skal ikke komme med nærmere anbefalinger.

Lenke til kommentar

FreeedriK;

Dells bærbare PCer (Inspiron 9400 og XPS M1710) har jeg lagt merke til flere ganger, de er fristende, eneste som har skremt meg fra disse er en uttalelse jeg leste i en XPS M1710 test om skjermen- (på Hardware.no?)- hvor det stod at skjermen var meget bra- men "ikke blant de beste". Hva nå personen mente med dette...

Men- du er altså strålende fornøyd med skjermen på din Inspiron 9300? Hva med innsynsvinkelen? (Jeg er lei av min nåværende bærbare PC- må sitte RETT foran i PERFEKT vinkel for å se film- arrgh!)

Jeg blir borte fra internett noen timer nå, men setter pris på innspill. Asfalt.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg innsynsvinkelen er meget bra - synes bildet er like framtredene når jeg ser på det fra siden. Det ville allikevel vært fint om flere andre kunne kommentert dette da ulike erfaringer og tolkninger ofte finner sted.

 

En litt negativ del med en 17" med 1920x1200 oppløsning er at alle vanlige skjermer med "normal" oppløsning virker dårlige :p

Lenke til kommentar

Macbook proen. En gjennomtenkt maskin som er mer en rask nok til ditt bruk. Apple leverer også gode skjermer på sine bærbare så farger og innsynsvinkel er ikke et problem. Bor du i nærheten av en av de store byene i norge anbefales en tur for å se maskinen og teste ut før kjøp.

 

Maskinen har god batteritid og er lett (3,06kg)

Lenke til kommentar
Macbook proen. En gjennomtenkt maskin som er mer en rask nok til ditt bruk. Apple leverer også gode skjermer på sine bærbare så farger og innsynsvinkel er ikke et problem. Bor du i nærheten av en av de store byene i norge anbefales en tur for å se maskinen og teste ut før kjøp.

 

Maskinen har god batteritid og er lett (3,06kg)

8927288[/snapback]

 

men den er og veldig dyr i forhold til kva du får.

Lenke til kommentar
King[nor]: Nei det er den ikke. Tviler på du har noe særlig med erfaring på promaskiner, kan det stemme? Ikke alle som kun ser på mhz, da dette betyr, i det lange løp, veldig lite for om maskinen er bra eller ikke.

8927538[/snapback]

 

Klarer disse Macene å spille av full HD - 1920x1080 smooth? Det er jo kun nylig at Macene fikk så høy oppløsning som vanlig PCer har hatt lenge (1920x1200).

Lenke til kommentar
King[nor]: Nei det er den ikke. Tviler på du har noe særlig med erfaring på promaskiner, kan det stemme? Ikke alle som kun ser på mhz, da dette betyr, i det lange løp, veldig lite for om maskinen er bra eller ikke.

8927538[/snapback]

 

kanskje eg ikkje har bruket ein mac men, eg klare å se at du får mer penger ut av ein Dell enn ein mac.

Lenke til kommentar

Jeg kan vel røpe såpass;

De bærbare som peker seg mest ut i øyeblikket for meg er Dell (enten XPS M1710 eller Inspiron 9400) og Macbook Pro.

En topp spesifisert Dell XPS M1710 koster for tiden 16.000,- (tilbud: -2000,- for øyeblikket), mens en Macbook Pro med 17" skjerm og HD oppløsning koster ca kr 25.000,-

Er skjermen på 17" HD Macbook Pro bedre enn skjermen på Dell XPS M1710?

Lenke til kommentar
Jeg kan vel røpe såpass;

De bærbare som peker seg mest ut i øyeblikket for meg er Dell (enten XPS M1710 eller Inspiron 9400) og Macbook Pro.

En topp spesifisert Dell XPS M1710 koster for tiden 16.000,- (tilbud: -2000,- for øyeblikket), mens en Macbook Pro med 17" skjerm og HD oppløsning koster ca kr 25.000,-

Er skjermen på 17" HD Macbook Pro bedre enn skjermen på Dell XPS M1710?

8930088[/snapback]

 

trur dei er like gode.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, Arkadia.

Hvor god skjerm har egentlig denne PCen? Jeg registrerer ellers at Sony Vaio modellen i linken over har langt svakere spesifikasjoner enn XPS M1710, men til gjengjeld koster den 5-6000 mindre, hvis skjermen er like bra som på Dell-maskina, er det absolutt en god kandidat.

Lenke til kommentar
Takk for tipset, Arkadia.

Hvor god skjerm har egentlig denne PCen? Jeg registrerer ellers at Sony Vaio modellen i linken over har langt svakere spesifikasjoner enn XPS M1710, men til gjengjeld koster den 5-6000 mindre, hvis skjermen er like bra som på Dell-maskina, er det absolutt en god kandidat.

8930420[/snapback]

 

Jeg har maken. Ikke lett å få tak i Sony laptoper ellers her i Norge. Maksinen fungere som bare det. Perfekt til film. Lite lysinnslipp i kantene. Skjermen er mørk når den skal være svart. Jeg kan bare anbefale den selv om den har noe svakere spec. ellers. Ta prisen med i betrakting.

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk helt glemt dette, Arkadia, men jeg har lagt merke til akkurat denne Sony Vaio modellen tidligere. Det er vel antagelig litt "iboende norsk skepsis" som har hindret meg fra å handle. Jeg har tenkt følgende:

A Hvorfor er det kun Netshop som selger disse i hele Norge (arrester meg hvis jeg tar feil) ? I HELE NORGE- KUN NETSHOP- HVORFOR?? B Prisen (Under 10.000,- for en 17" bærbar med HD oppløsning- LATTERLIG billig)

Men ut ifra det du skriver, er skepsisen kanskje ubegrunnet?

Lenke til kommentar

Dumt av meg å ikke nevne dette før nå :roll: men uansett-

Jeg akter å bruke maskina til film avspilling (og muligens redigering) i full HD oppløsning (1080p), og da bør jeg kanskje satse på en bærbar med heftig grafikkort, rask prosessor og mye minne for å klare dette smooth? (Uten hakking)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...