Wattengård Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Når jeg initierer et filsystem (ext3/jfs/xfs), vil det nulle ut hele disken? Grunnen til at jeg spør er denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&p=8919056 Hvis jeg eksporterer et zfs system over iSCSI som 10TB. Vil filsystemet da prøve å "formatere" alle 10TB? Da vil det jo funke litt dårlig -C-
krigun Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 (endret) Hvis jeg forstår deg riktig, så vil ikke mkreiserfs, mke2fs, etc skrive over dataene, men bare opprette nye partisjonstabeller. Rådataene vil fortsatt bli værende på disken og ikke bli overskrevet til 0 f.eks, men alle eventuelle pekere til dataene vil bli borte. Tror jeg.. EDIT: Windows XP/2000 installasjonen mistenker jeg at skriver over dataene på partisjonen, uten at jeg vet noe mer om det. Men den må nesten gjøre det siden det tar eeeeevigheter. Endret 22. juni 2007 av krigun
RusleBiff Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Nei, du skriver bare filsystems-tabellen, innholdet på disken blir ikke modifisert. (men det blir selvfølgelig utilgjengelig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå