Gå til innhold

Når WithHeld ringer. Hva gjør jeg?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. I en liten stund nå de 2 siste dagene og en eller to ganger før så er det noen som har ringt til meg. Det står bare WithHeld. Ikke noe nummer eller noen ting. De siste to dagene så har det ringte ofte der det har stått WithHeld. Jeg spekullerer på hva det kan være for noe for det går ikke an å ringe den tilbake igjen. Noen som vet hva det kan være for noe? Hvordan jeg eventuelt kan sperre det?

 

Telefonen jeg har er en SonyEricsson W810i

Språket jeg har på telefonen er Engelsk, men telefonen er kjøpt i Norge.

 

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre med de witheld greiene?

 

 

Håper på svar.

 

Hilsen. wil.

 

PS: Jeg hører ganske godt når noen andre enn de på kontaktlista mi ringer for jeg har forskjellige lyder på alle kontaktene mine og alle ukjent, og alle med nummer som jeg ikke har på lista mi har "Old Phone" Ringetonen. De som jeg har i kontaktlista har sine egne lyder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. Greit, men det bruker å stå "Unknown" når det ringer et skjult nummer, selv om det den har engelsk språk på Telefonen. Jeg skal IKKE skifte språk til Norsk. Aldri i verden.

8924805[/snapback]

Det samme har man på norsk. Ukjent nummer, privatnummer, ikke tilgjengelig, etc. Dette har noe å gjøre med hvilken kode som sendes fra nettverket til telefonen. Dette igjen har noe å gjøre med hvorfor nummeret ikke er tilgjengelig. Det kan nemlig være mange ulike årsaker til dette:

-Ringer har skjult nummeret

-Ringers nettverk har skjult nummeret

-Ringers nettverk støtter ikke nummervisning

-Mottaker har slått av nummervisning

-Mottakers nettverk støtter ikke nummervisning

-Mottakers nettverk og/eller telefon støtter ikke medsendt format

etc. etc.

 

Nummervisning (CLI - Caller Line Identity) er faktisk svært så avanserte greier, og det finnes en haug med forskjellige standarder, og hva som er implementert varierer både fra nettverkstype til nettverkstype (ISDN, analog, GSM, UMTS, SIP, etc, etc), og fra nettversoperatør til nettverksoperatør.

 

F. eks. støtter enkelt nettverk at man sender med tekst i tillegg til nummer (Særlig mange SIP leverandører implementerer dette). Dermed kan du få opp navnet til vedkommende som ringer i tillegg til nummeret, selv om navnet ikke er lagret på telefonen dersom du har en telefon som støtter formatet. Telio SIP bl. a. bruker dette. Dersom du ringes opp av en annen Teliokunde, og du har en telefon som støtter det vil du få vist navnet på den som ringer i displayet over nummeret.

Lenke til kommentar

Morsomt... jeg fikk også telefon fra Withheld i dag. Skjønte ikke hvorfor det sto Withheld og ikke Unknown, men det var ikke mer mystisk enn at søstera mi ringte. Det var veldig mye ekko på linja, så det kan jo hende det var noe krøll på nettverket.... ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...