Gå til innhold

Wi-Fi og Bluetooth IBM T30


Daggad

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg får snart levert min IBM Thinkpad T30. Denne er levert med innebygd Wi-Fi og Bluetooth. Det jeg lurer på er hvordan dette virker mot desktop utstyret mitt. Holder det med et Wi-Fi pci kort på denne for å få kontakt med denne maskinen og det som er koblet til av utstyr (printer, scanner osv). Eller må jeg ha et såkalt access punkt imellom som kobler dette sammen.

Jeg er helt blå på dette med nettverk, men det hadde vært fint å kunne sitte (..ligge :D ) i sofaen på stua og surfe på nettet trådløst.

Forresten noen som vet hvilken hastighet det er på hd'en på denne maskinen (60gb) ? Jeg finner ingen opplysninger om dette hos IBM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for raskt svar !

Jeg så at dette "ad-hoc" var nevnt på et pci kort som komplett hadde til en ca kr1100,- men jeg skal lete litt rundt. Virker dette Wi-Fi opplegget akseptabelt bra ? Og vil jeg da også få kontakt med skriver og scanner som er koblet til den stasjonære maskinen min ? (for da vil ikke bluetooth være så aktuellt å bruke nå.)

Lenke til kommentar

kryptering skal ågså funke greit, men for å gjøre det så enkelt som mulig så kjøp kort fra samme produsent som den som sitter i din T30. Dette vil enten være et Cisco eller Intel PCI kort. For å øke brukervennligheten ville jeg nok på sikt satset på en trådløs gateway hvis jeg var deg, koster fra 1500-3000. Disse har flere funksjoner en accesspunkter.

 

BTW....gratulere med en så bra pc, skulle ønske jeg kunne skaffe meg en slik :)

Lenke til kommentar

Takker ! Jeg fikk et svært bra tilbud fra min arbeidsgiver, så det blir en delt jobb/privat maskin. Den har glimrende spesifikasjoner og får skryt i mange tester. Eneste minuset er som jeg ser nå er et merkelig lavt minne på grafikk-kortet (ATI Radeon 7500 16mb ram :cry: ). Men..jeg spiller ikke noe alikevel så vi får tro det holder. ( vel..jeg innrømmer en eller annen liten runde med "Vil du bli millionær" , men det skal vel gå :wink: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...