Gå til innhold

Alternativ måte å lage hjemmeside på? Ikke koding!


Anbefalte innlegg

Finnes det et program der du ikke trenger å kunne kode i html for å lage hjemmeside?

 

Jeg har før brukt Macromedia Dreamweaver, der kan du gjøre det til en viss grad. Men når du kommer til et viss punkt så kreves det at du kan html. Som å legge inn ulike funksjoner siden skal ha.

 

Dette har resultert i mange fine hjemmesider men som er svært statiske siden de bare inneholder grafikk, tekst og linker.

 

Jeg er svært flink til å lage grafikk og designe hjemmesider men jeg skjønner bare ikke html og koding.

 

Har slitt med dette i mage år nå! Det MÅ da eksistere noe der ute?

 

 

Noen som skjønner min frustrasjon?? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTML i seg selv har vel relativt lite med dynamikk å gjøre.. bortsett fra at det er lettere å vedlikedholde enn bilder. Du kan jo prøve deg fram med diverse publiseringsløsninger som lar deg legge inn innhold o.l. uten koding.

 

Det du ikke vil høre: Hvis du har slitt med dette i to år, er det kanskje på tide å tilbring en helg til å lære deg (X)HTML og CSS..? :ermm:

Lenke til kommentar
HTML i seg selv har vel relativt lite med dynamikk å gjøre.. bortsett fra at det er lettere å vedlikedholde enn bilder. Du kan jo prøve deg fram med diverse publiseringsløsninger som lar deg legge inn innhold o.l. uten koding.

 

Det du ikke vil høre: Hvis du har slitt med dette i to år, er det kanskje på tide å tilbring en helg til å lære deg (X)HTML og CSS..?  :ermm:

8942360[/snapback]

 

Publiseringsløsninger blir bare teit. Jeg ønsker frihet og kontroll ned til fingerspissene.

 

Jeg har gått Media og Kommuniklasjon. Html var pensum på grunnkurs. Jeg har prøvd mange ganger å lære det, men det nytter ikke. Tror ikke koding ligger for meg. Får liksom aldri oversikt i html kaoset.

Lenke til kommentar
HTML i seg selv har vel relativt lite med dynamikk å gjøre.. bortsett fra at det er lettere å vedlikedholde enn bilder. Du kan jo prøve deg fram med diverse publiseringsløsninger som lar deg legge inn innhold o.l. uten koding.

 

Det du ikke vil høre: Hvis du har slitt med dette i to år, er det kanskje på tide å tilbring en helg til å lære deg (X)HTML og CSS..?  :ermm:

8942360[/snapback]

 

Publiseringsløsninger blir bare teit. Jeg ønsker frihet og kontroll ned til fingerspissene.

 

Jeg har gått Media og Kommuniklasjon. Html var pensum på grunnkurs. Jeg har prøvd mange ganger å lære det, men det nytter ikke. Tror ikke koding ligger for meg. Får liksom aldri oversikt i html kaoset.

8946617[/snapback]

 

Jeg har egentlig ikke noe særlig å komme med, bare det at når du skal kode html, eller andre språk, så sett opp koden din på en sånn måte at den blir oversiktlig og fin. Bruk f.eks. tabulator til å gjøre innrykk i koden, sett opp noen kommentarer (helst ved start og slutt av store blokker) osv...

 

Her har du noen eksempler:

Tabulator:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

<table>
<tr>
 <td>
 	Dette er en tekst i en tabell..
 </td>
</tr>
</table>

er for eksempel mye lettere å lese enn

<table>
<tr>
<td>
Dette er en tekst i en tabell..
</td>
</tr>
</table>

eller

<table><tr><td>
Dette er en tekst i en tabell..
</td></tr></table>

Kommentarer:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

<table><!--Tekst-tabell start-->
<tr><!--Rad 1 start-->
 <td><!--Kolonne 1 start-->
 	Dette er en tekst i en tabell..
 </td><!--Kolonne 1 slutt-->
</tr><!--Rad 1 slutt-->
</table><!--Tekst-tabell slutt-->

er noen ganger lettere å lese enn:

<table>
<tr>
 <td>
 	Dette er en tekst i en tabell..
 </td>
</tr>
</table>

Dette gjelder spesielt store blokker.

 

Håper dette hjelper deg litt når det gjelder å lære html :) Og den eneste måten å få full kontroll på er å lære seg språket fra bunnen av.. Men det er ikke så veldig vanskelig ;) ikke HTML hvertfall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...