Gå til innhold

Film: Min 3D Eksamen - Bob!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

prøver på nytt med en ny tråd i riktig kategori :)

---

Nå har jeg akkurat avsluttet arbeidet med min prosjekt-eksamen innenfor 3D Design & Animasjon hos Noroff Instituttet.

Har laget en liten animasjon / kortfilm om Bob, en fyr som ikke vet hva han skal gjøre til sin prosjekt-eksamen :)

Den kan lastes ned her:

http://www.krifos.com/bob.php

NB! DivX-versjonen kan / vil hakke om du ikke har en nyere / nyeste versjon av DivX (filmen er komprimert med 6.6.x). Quicktime-versjonen skal være uten problemer, den er komprimert med MPEG4.

Kan også ses på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=66kKDbIUz3k

Tar gjerne alle tilbakemeldinger, positive og negative - vet at det er den del bugs og feil der, men har bare hatt 5 uker på den, og det er mye arbeid når man er alene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve 3D animasjonen var god. Historien også.

Men de gangene det sto tekst synes jeg ødela det hele. Det så ut som det var laget raskt i Paint. Jeg synes heller du skulle fått hovedpersonen til å se evig opptitt ut (noe han faktisk gjorde) og heller bare droppe å skrive "What do I do now?" foreksempel. Uttrykk, og bilder sier mer enn tusen ord.

Det var ikke vanskelig å se at det var 3D animasjon som var ditt felt her. ;)

Hvordan gikk det forresten, på eksamenen?

Skrevet

Ja det var litt meningen å bruke litt billige parodier på elementer fra gamle stumfilmer, derav tekstplakatene og den veldig spesielle framførelsen av musikken (med hender!) :)

Men er ikke helt fornøyd med selve teksten i den andre tekstplakaten, jeg kunne nok funnet på noe bedre der, ja - ser den absolutt. Får skylde litt på et veldig arbeidspress mot tidsfrist ;)

Prosjektet ble endelig levert inn i går, så det går vel opp mot 4 uker før jeg får noe svar.

Skrevet

Et lite teknisk tips : Komprimer lyden. Slik det er nå er lyden ukomprimert PCM og opptar omtrent 40% av filstørrelsen.

Programmer/formater som anbefales er Virtualdub/MeGUI (GUI for Mencoder og mer) og XviD, X264, Theora, MP3, Vorbis og AAC i AVI/MP4/OGG. Og FLAC/Lagarith for mellomlagring.

Send gjerne PM om du ønsker enkel forklaring for disse.

Skrevet

Der sier du noe ja... Glemte helt av å komprimere lyden. Skal ta å fikse det på de versjonene som ligger på serveren min for å spare båndbredde (ikke så veldig stress egentlig da jeg har 3TB/måneden - samt at jeg ikke regner med så *veldig* mange nedlastinger). :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...