Gå til innhold

Den BESTE tv'n til rundt 10.000?


Anbefalte innlegg

Broren min skal ha seg ny TV, og han har siklet lenge over denne:

https://prisguiden.no/product.php?produc...961&view=prices

 

Jeg så på den, og syntes han skal kjøpe en TV med 1080p, når man først skal ha. Han vil også ha stor skjerm, (50" og oppover, helst så stort som mulig), så da er det viktig med en skikkelig oppløsning?

 

Jeg lurer da på om dere veit om en TV som er 50" stor, eller større til en lav pris med helst 1080p oppløsning? :)

 

 

Er svært takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 2007 så ville iallefall ikke jeg siklet over en bakprojeksjonstv. :)

 

Tror faktisk alle store lcd-tv'er (50+ tommer) har 1080p oppløsning, men kan med en gang si at du må nok ut med 2-3 ganger så mye for å anskaffe en slik.

 

Dersom det er størrelse han verdsetter mest så må det vel gå an å vurdere projektor?

Lenke til kommentar

Hvor langt unna skal han sitte?

 

Du vil altså ha 1080p, 50" OG ikke betale mer enn 10 000,-? Om du skal ha noe annet enn bakprojeksjon får jeg ikke det til å gå opp.

 

Han må spørre seg selv - hvorfor skal han ha så stor tv? Sitter han over 5 meter unna?

 

Og - hvorfor skal han ha fullhd om budsjettet er så lavt? Ikke bedre å kjøpe en KANON 720p da?

Lenke til kommentar

Tja, 50" blir jo for drøyt til den prisklassen om man skal ha en noenlunde ok tv, synes jeg.

 

Kan han svare på disse spørsmålene?

 

- Hvor langt unna kommer han til å sitte? I meter - og be han måle, ikke synse.

- Skal han koble til pc?

- Har han kabel-tv eller parabol, og om kabel, har han digital eller analog? (Boks under tven som bytter kanaler = digital).

- Skal han se tv i opplyst rom, eller skinner vinduslyset inn på tv'en?

 

Så kan vi komme med anbefalinger som passer HAN :).

Lenke til kommentar

- Det er ca 5 m fra sofaen, til der tv'en skal stå

- Nei han skal ikke koble til pc

- Han har parabol, og kommer til å kjøpe en kabel-tv løsning fra Lyse i løpet av kort tid. Denne løsningen er da digital

- Han skal se TV i et opplyst rom ja, og det skinner litt fra vinduer på TV'en.

 

Håper dette hjelper litt ihvertfall! :)

Lenke til kommentar

Greit. 50" lcd er riktig størrelse - men da må han legge mer penger på bordet.

 

Han bør nok også kjøpe LCD, evt en plasma som har meget lite gjenskinn (ikke de billigste, så da blir det dyrere igjen). LCD har mer lysstyrke enn plasma, og ikke glassplate foran som gir gjenskinn.

 

Når det gjelder spesifikk tv så er det litt mer vanskelig rett og slett :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Greit. 50" lcd er riktig størrelse - men da må han legge mer penger på bordet.

 

Han bør nok også kjøpe LCD, evt en plasma som har meget lite gjenskinn (ikke de billigste, så da blir det dyrere igjen). LCD har mer lysstyrke enn plasma, og ikke glassplate foran som gir gjenskinn.

 

Når det gjelder spesifikk tv så er det litt mer vanskelig rett og slett :).

8916052[/snapback]

+1
Lenke til kommentar

Broren min har allerede en 42" DLP TV fra før av, og han digger store format... Så han vil nok ha større enn 37"...

Litt off topic:

Forresten, denne TV'en han har nå er bildet skikkelig rart på. Bildet er liksom "innover" om du skjønner. Ser skikkelig ille ut.. Veit du hvorfor den er blitt slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...