Gå til innhold

LCD Samsung


Anbefalte innlegg

Har sett litt på LCD skjermer nå og kommet fram til at Eizo eller Samsung er det beste valget for meg. Samsung har 17 (172T)-19 tommers skjermer som jeg er interressert i og da jeg er litt usikker på hvem av disse jeg evt. skulle velge lurer jeg på om det er noen som helst forskjell bildekvalitetsmessig på disse eller om de er helt lik. Ser det er forskjell i punktbredde på dem. Hva vil dette si og har det noen praktisk betydning for bildekvaliteten? Ser dessuten at 19 tommeren (191T) i nesten alle tester blir kommentert for å ikke egne seg i spill, mens dette ikke blir nevnt om 17 og 18 tommerne. Stemmer dette? Til slutt lurer jeg på om 19 tommeren er litt bredere bildeformat enn 17 og 18 tommerne? Ser slik ut på bildet av den. Følger det med veggfeste på alle disse skjermene?

 

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser det er forskjell i punktbredde på dem. Hva vil dette si og har det noen praktisk betydning for bildekvaliteten?

Siden de har samme oppløsning, vil de større skjermene ha større bredde (og naturligvis også større høyde) på hver piksel. Det burde føre til at bildet blir mer "grovkornet" på de større skjermene, men om du vil legge merke til det i praksis, er jeg usikker på.

 

Følger det med veggfeste på alle disse skjermene?

 

Har sett at folk har fått det med på 17-tommeren, men tror ikke det følger med på 18- og 19-tommerne. Men jeg eier (ennå) ikke noen av disse skjermene selv, så de som gjør det kan vel gi deg et sikrere svar.

Lenke til kommentar

Jeg har Samsung 172B, og er iallfall sinnsykt fornøyd. Veldig godt bilde, veldig pen skjerm, og god autoinnstilling. Bare husk på å sette refresh rate til 60Hz, ikke høyere. Det har ingenting å si på en lcd-skjerm, og jeg opplevde faktisk bedre auto-innstillinger med 60Hz enn med 75Hz.

Lenke til kommentar

"Ser dessuten at 19 tommeren (191T) i nesten alle tester blir kommentert for å ikke egne seg i spill"

Ser ut for meg at han duden som skal ha denne skjermen er interessert i å bruke den til spill... da er jo lcd totalt uegnet. prøvde samsung 172t idag og var skikkelig skuffa, stod nemlig med tusenlappene i lomma og var klar til å kjøpe men ville bare prøve den først. Det ble crt på meg, selv om jeg hadde kjempelyst på lcd.

De som sier lcd ikke henger i spill :evil: juger!

Lenke til kommentar
"Ser dessuten at 19 tommeren (191T) i nesten alle tester blir kommentert for å ikke egne seg i spill"

Ser ut for meg at han duden som skal ha denne skjermen er interessert i å bruke den til spill... da er jo lcd totalt uegnet. prøvde samsung 172t idag og var skikkelig skuffa, stod nemlig med tusenlappene i lomma og var klar til å kjøpe men ville bare prøve den først. Det ble crt på meg, selv om jeg hadde kjempelyst på lcd.

De som sier lcd ikke henger i spill  :evil: juger!

 

det kommer an på åssen spill da,cs,quake,ut henger nok men prøv,bilspill,rollespill,fotball spill kanskje da merker du ikke stor forskjell fra crt og lcd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...