Gå til innhold

Lufting i serverrom

zicoz

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har nettopp fått ryddet meg plass til serverene i vindfanget til bakdøra og fikk satt opp filserveren og switchen der i gårkveld, men kl 3 i natt startet PC'en å hyle og når jeg gikk inn dit tror jeg det var noe sånnt som 40-50 grader der inne, jeg satte opp døra i natt og det gikk fint, men noen som har noen tips om gode måter å holde temperaturen i rommet nede på? Det er greit nok å ha døra oppe når det er fint vær som det er nå, men når regnet og senere også snøen kommer så går det ikke så greit ;)

Å sette opp døra til gangen er utelukket pga viftestøyen.

Rommet er på vel noe sånnt som 1,2x1,5m med tre dører, en som går ut, en som går til vaskerommet, og en som går inn i en gang.

Døra til vaskerommet sto oppe siden jeg satte inn serverene pga at jeg henter strømmen derfra til jeg får satt det opp slik at jeg klarer å ta strømmen fra en lysbryter på rommet. Men den døra går rett inn i vaskemaskin og tørketrommel, så det er ikke så mye kaldluft å hente derfra.

Endret av zicoz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp aircondition så temperaturen holder seg jevn. Varierende temperatur er ikke bra for hardwaren. Der Mbit(se sign.) hoster sin serverparken, så holder serverrommet 22grader 24/7/356.

Skrevet
Kjøp aircondition så temperaturen holder seg jevn. Varierende temperatur  er ikke bra for hardwaren. Der Mbit(se sign.) hoster sin serverparken, så holder serverrommet 22grader 24/7/356.

8905561[/snapback]

24/7/356? hva me de siste 9 dagene da :p det er 365 dager i et år

Skrevet

Står serveren i et lite rom i vindfanget er det jo kort prosess å ta to hull til ventilering derfra og ut.

Ett nede ved gulv med ventil i og ett oppe ved taket med termostatstyrt vifte i. så løser problemet seg av seg selv.

Skrevet

Skal du bruke baderomsvifte så er PAX vifter å annbefale pga. at de er mege stille men både 12V og 230V aksialvifter kan benyttes.

Tror egentlig ei baderomsvifte blir litt i minste laget til å kjøle serverrommet så hadde jeg måtte lage ei lignende løsning så hadde jeg brukt deltavifta da jeg hittil har god erfaring med den og den kan justeres fra et rolig nivå med moderat luftflyt til liten kuling med dertil støynivå.

Som eksempel så bruker jeg en 12V deltavifte i et lite ventilasjonsanlegg og kjører den på ei justerbar strømforsyning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...