Gå til innhold

reise til Ayia Napa


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg og et par kamerater har tenkt å reise til Ayia Napa. Jeg lurte egentlig på om noen kunne gi meg litt generell informasjon om dette reisemålet. Bare grei fakta som er ok å vite for en ungdom som meg som skal reise.

 

Aldersgrense på å kjøpe alkohol? Erfaringer andre har hatt? Priser?

 

 

Mvh

Stian

Endret av Sobler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal dit de 2 først ukene i august.. Har hørt det er litt dyrt der blant annet pga norsk innblanding for et par år siden... Tror ikke det så ille siden de ikke skifter til euro før 2008.

 

Tror ikke du skal bry deg noe om aldersgrense på sprit! du får det kasta etter deg uansett...

 

I høysesongen skal det visst være et vanvittig uteliv der, er spent!

 

2 uker blir litt i lengst laget på sånne steder, man er helt knekt etter 8-10 dager og kommer hjem med skrumplever. de siste dagene går treigt og man lengter hjem! sånn har det hvertfall vært når jeg var på kos,ibiza og i mexico.

 

Pass på hva du dytter deg! har et par kompiser som blant annet har mista 2 fly og ikke kan huske at de har vært på ferie. Jeg holder meg bare til spriten, men det er mange "radiostyrte" folk rundt omkring. jeg fikk juling på kos etter at de voldtok xdama :thumbdown: jævla grekere...

 

RAI RAI!

Lenke til kommentar

har akkurat vært der sjæl faktisk. og var der ifjor. veldig digg sted. mange svenske og en del nordmenn. vi bodde på rio napa i år. shitty og fult av kakkelakker. kalypso ifjor var derimot bedre. dusjene suger på alle steder. er ca som å dusje i vannspredern. umulig å stille temp, samt utrolig slapt trykk :p

 

utelivet er det ikke noe å utsette på. meget fine utesteder, og godt liv. mange lettkledde, og billig drinker. som regel får du kasta etter deg et par shotter på kjøpet også. øl derimot er noe dyrere, utepilsen ligger på ca 30 kr. 15 for de billigste.

 

vil anbefale dere å kjøpe billetter til festene holdt av den skandinaviske baren Grabbarna Grus. veldig bra opplegg med mat og greier. ikkeno superlave priser, men veldig morsomt. beach-party, barrunde ++

..også er jo det å bade i bassenget på River Reggea Club, kl 06 på morningen, iført klær og sko et must :p

 

anbefaler at dere starter litt forsiktig med inntak av mat. i fjor ble jeg dårlig etter 2 dager, og ble av den grunn liggende på hotellrommet i 48 timer. i år ble en av kompisene mine salmonella smittet og kom hjem med en noe udigg mage. grunnen var trolig KFC's ustekte kylling, og en og annen kyllingkebab som gled nedpå nå og da.

 

også er det visstnok ganske strenge politifolk der nede. de slår ganske kraftig ned på det meste har jeg hørt. tilfeller av folk som har blitt satt inn for ikke å ha brutt inn for å stoppe voldsepisoder etc. i år var det en som fikk 10 000 i bot for å velte en scooter. han måtte betale før han forlot cypros..

 

OG hold et øye på visa kortet hele tiden. fikk selv denne uka smake da det 10 dager etter at jeg kom hjem ble tatt ut 500 kr syv ganger fra kontoen min på samme dag. 3 500 kr fra utlandet... småirr :(

 

god tur :)

Lenke til kommentar

Min samboer var der med en hel vennegjeng for ikke så lenge siden. De fikk "brutt opp" verandadøren på kveldingen. Anførselstegn fordi det bare var å løfte av døren av hengslene. De plukket med seg det feste de fant, inklusiv vaskemiddelet. Dette var på Calypso elns.

 

Lykke til, god tur.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
dette er jo et helt vilt sted. Leste i avisa idag at ene bassenget på Blue Moon kalles "klamydiapoolen" hah. Men god tur ja ;p

9046726[/snapback]

 

 

Joda, så og si samtlige basseng i strøket der blir omtalt med navn i den duren. Men at vg hyper opp dette på slikt et negativt vis syns jeg er å overdramatisere. De kunne trengt seg en tur ut med 'Fantasy båtene'. Få satt ting i perspektiv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...