Gå til innhold

AMD krymper X2 5200+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er synd at ikke harddisker kan holde tritt med resten av komponentene som er i dagens pc. Hadde vista inne og diskene stoppet aldri å jobbe. Selv med div. services av. Dog det var noe bedre med install laget i vlite.

8910011[/snapback]

Harddisker henger litt etter ytelsemessig, men ikke så mye som mange skal ha det til. Faktisk så er det dårlig koding i en liten del av Windows som sinker maskinen en del. Dette fant jeg ut ved at jeg prøvde Windows Xå 32bit og så 64bit (begge nyinnlagt) på en relativt kraftig PC. Det viste seg at 64bit var betydelig raskere til filbehandling og hadde raskere respons (mindre venting under filbehandling). Et annet slags bevis på at Microsoft har en jobb å gjøre med harddiskstøtten kan vi se her, der benchmark kjørt gjennom Wine i Linux på en del områder gir bedre ytelse enn programmet på samme PC i Windows. Dette er ment som en liten tankevekker, siden svært få er klar over dette.

 

Men jeg ser frem til raskere harddisker og alternativer til harddisker, slik som SSD. En rask SSD vil være godt egnet til operativsystem, og ville bidratt til raskere respons og oppstart.

Lenke til kommentar
...

Men jeg ser frem til raskere harddisker og alternativer til harddisker, slik som SSD. En rask SSD vil være godt egnet til operativsystem, og ville bidratt til raskere respons og oppstart.

8910809[/snapback]

 

Ja winxp 64bit synes jeg er kjempefint, men det har blitt latt i stikken av MS og det var flere ting som etterhvert ble tydelig klart ikke kom til å bli gjort noe med der så gikk tilbake til 32bit etter å brukt 64bit i noen år.

64bit vista som jeg har prøvd var tregt på disk operasjoner.

Men sånn ellers, hadde AMD noen plan for ddr3 minne ? Til vinter kan jo ddr3 ha blitt noe fornuftige hastigheter/priser på, så ddr2/ddr1 vet jeg ikke helt om smaker med ny cpu isåfall.

Lenke til kommentar
...

Men jeg ser frem til raskere harddisker og alternativer til harddisker, slik som SSD. En rask SSD vil være godt egnet til operativsystem, og ville bidratt til raskere respons og oppstart.

8910809[/snapback]

 

Ja winxp 64bit synes jeg er kjempefint, men det har blitt latt i stikken av MS og det var flere ting som etterhvert ble tydelig klart ikke kom til å bli gjort noe med der så gikk tilbake til 32bit etter å brukt 64bit i noen år.

64bit vista som jeg har prøvd var tregt på disk operasjoner.

Men sånn ellers, hadde AMD noen plan for ddr3 minne ? Til vinter kan jo ddr3 ha blitt noe fornuftige hastigheter/priser på, så ddr2/ddr1 vet jeg ikke helt om smaker med ny cpu isåfall.

8913639[/snapback]

Windows XP 64bit er egentlig Windows Server 2003 og er langt mer stabilt og noe bedre kodet enn 32bits-XP. Vista er en helt annen sak, der har harddiskstøtten gått et steg tilbake.

 

DDR3 fra AMD kommer vel tidligest fra midten av neste år vil jeg tro. De venter til DDR3 gir mest for pengene og er vel uttestet.

Lenke til kommentar
Windows XP 64bit er egentlig Windows Server 2003 og er langt mer stabilt og noe bedre kodet enn 32bits-XP. Vista er en helt annen sak, der har harddiskstøtten gått et steg tilbake.

 

DDR3 fra AMD kommer vel tidligest fra midten av neste år vil jeg tro. De venter til DDR3 gir mest for pengene og er vel uttestet.

8914273[/snapback]

 

Jeg vet hva xp64bit egentlig er =) Men kjipern å vente til neste sommer da.. Blir vel noe hovedkort som kan ta både ddr2 og ddr3 ram da? Inntil videre...

Lenke til kommentar

Jeg tok med litt ekstra informasjon fordi det er andre som leser diskusjonen. ;)

 

Det er spekulasjoner om det vil komme hovedkort som støtter begge deler. Men inntil videre ser jeg ingen grunn til å vente på DDR3. Det er vel hovedsaklig mer båndbredde og termiske fordeler (muligens timings også), men så langt ingen store nyheter. Kjøp PC når du har behov for ny, ikke vent på små forbedringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...