Gå til innhold

Nærbilde av ekorn..


Anbefalte innlegg

Her kommer nok en kritikk uten faktisk kritikk. Jeg vil bare si at det ekorn-bildet der faktisk var veldig godt skutt.

 

-Knivskarpt (såvidt jeg kan se utifra flickr-versjonen)

-God kontakt med "portrettobjektet"

 

Jeg har ikke vært den mest aktive kommentatoren på bildekritikken, men i de diskusjonene jeg har vært i, vet vel folk at jeg sverger til at et bilde skal være mest mulig ferdig rett i fra kameraet. Er ikke noen stor fan av ihjelbehandlede photoshop-kreaturer/"monstre". Ihvertfall ikke at alle bilder er nødt til å få en solid omgang juling i photoshop, selv om det i enkelte "kunstneriske" tilfeller gjør bildet bedre.

 

Jeg er også uenig i at utsnittet er for vidt. For meg fungerer det brune i trestammen og det grønne bak som et "bevis" på at dette er noe som er tatt i farten ute i naturen, og ikke et utstoppet ekorn du prøver å få godtatt som et levende foto-objekt. Den tilnærmede midtstillingen funker som snus for meg. Så om du har klart å ta bildet mer eller mindre eksakt som det der (bare større), så er du enten dytkig eller veldig heldig.

 

På denne monitoren har jeg heller ikke noe problem med at det blir for mørkt, men så har jeg også inntrykk av at denne monitoren er i det lyseste laget, så jeg kan ikke si hvordan det vil være på en skikkelig kalibrert monitor. Alt i alt, en meget god jobb. Er spent på flere bilder fra deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...