Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asuscom ISDN ISA-kort i windows2000


Anbefalte innlegg

Har sittet i dag å prøvd å få installert et asuscom isa isdnkort på en pc med windows 2000 og har nå gitt opp.

Har lastet ned nye drivere(for win2000) fra asuscom sin hjemmeside uten å få det til å fungere, noen som har noen tips?

Finnes det andre program eller drivere som jeg kan bruke?

evt andre ting jeg kan ha gjort feil?

 

på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sittet i dag å prøvd å få installert et asuscom isa isdnkort på en pc med windows 2000 og har nå gitt opp.

Har lastet ned nye drivere(for win2000) fra asuscom sin hjemmeside uten å få det til å fungere, noen som har noen tips?

Finnes det andre program eller drivere som jeg kan bruke?

evt andre ting jeg kan ha gjort feil?

 

på forhånd takk:)

 

Skru av P&P i BIOS eller eventuelt på igjen hvis den er av.

Hvor langt kommer du?

Lenke til kommentar

Prøvde å skru av Plug&Play'en i BIOS'en, uten å komme noe lengre.. (så vidt jeg forstår er dette bare en funksjon for om win skal automatisk oppdage nye P&P utstyr når man starter win..?)

 

Så langt kommer jeg(prøver å beskrive veldig detaljert):

 

Når jeg starter win2k og går inn i "device manager" så står det et slikt gult utropstegn ved "ISDN CARD" under "Network adapters", jeg trykker meg så videre til "properties" for kortet, der står det under "Device status", "The driver for this device are not installed.(Code 28 ). To reinstall the drivers for this device, click Reinstall Driver".

Jeg trykker så på Reinstall Driver knappen, og velger etterhvert hvor driverene er lokalisert henn. Det som skjer er at etter at jeg har installert disse blir jeg bedt om å restarte maskina, og når jeg så gjør så låser maskina seg under oppstarten av win2k.

 

Jeg er rådvill.. Noen som vet hva jeg gjør galt?

 

På forhånd hjertlig takk for alle svar:)

 

 

 

Har sittet i dag å prøvd å få installert et asuscom isa isdnkort på en pc med windows 2000 og har nå gitt opp.

Har lastet ned nye drivere(for win2000) fra asuscom sin hjemmeside uten å få det til å fungere, noen som har noen tips?

Finnes det andre program eller drivere som jeg kan bruke?

evt andre ting jeg kan ha gjort feil?

 

på forhånd takk:)

 

Skru av P&P i BIOS eller eventuelt på igjen hvis den er av.

Hvor langt kommer du?

Lenke til kommentar

 

Jeg er rådvill.. Noen som vet hva jeg gjør galt?

 

På forhånd hjertlig takk for alle svar:)

 

 

Du finner et renseprogram i driveren, kjør dette og restart maskina.

Da skal den finne kortet på nytt og du kan innstallere uten rester av den gamle driveren.

Lenke til kommentar

Dette har jeg gjort uenlig mange ganger:) uten noe resultat, og så vises fortsatt ISDN CARD i Device manager når jeg har restartet maskina..?

Får også ikke fjernet ISDN CARD i Device manager fordi jeg får beskjed om at det brukes i bootinga av systemet/maskina..?

 

umulige greier dette her...?

 

Du finner et renseprogram i driveren, kjør dette og restart maskina.

Da skal den finne kortet på nytt og du kan innstallere uten rester av den gamle driveren.

Lenke til kommentar

 

Dette har jeg gjort uenlig mange ganger:) uten noe resultat' date=' og så vises fortsatt ISDN CARD i Device manager når jeg har restartet maskina..?

Får også ikke fjernet ISDN CARD i Device manager fordi jeg får beskjed om at det brukes i bootinga av systemet/maskina..?

 

umulige greier dette her...?

 

 

Har du fysisk fjernet kortet og restartet, satt det inn igjen og prøvd?

Jeg har slitt i uendlig mange timer med ISA-ISDN så jeg kjenner igjen plagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...