Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rep.kostnad for bytte av clutch(renault laguna '95


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Verksted tiden som er oppsatt til bytte av clutch er:

 

 

1,8 og 2,0 --> 5,50 timer

3,0 --> 7,30 timer

2,2D --> 6,00 timer

 

Men jeg må advare deg, disse bilene er ikke mye verdt i dag, krever selger mer enn 15.000 er bilen trolig ikke verdt det.

Dette er ikke en bil jeg ville kjøpt, mange rare løsninger på franske biler.

Lenke til kommentar

Jeg mener jeg fant ut at det koster ca. 5000kr å få byttet denne på originalverksted (dvs. Volvo). Dette er da inkludert deler og arbeid. (Det er vel bare 1.8(8V)/2.0(16V)-motorene som ruller i Norge. Diesel-modellene ble aldri solgt i Norge, og V6-versjonen er nesten ikke å se).

 

Laguna er ikke kjent for å bryte sammen. Motor, gir, drivverk osv. er absolutt robust og holder. Det som er litt problematisk er elektronikken.

 

Min Laguna har gått ca. 200 000km nå, og motoren går fint, ingen problem, ingen problem med girkasse. Jeg har fikset litt småting på elektronikken (dette inkluderer f.eks avsvidde plugger pga. salt/vann). Jeg må riktignok bytte støtdempere forran, men det er vel en ganske enkel oppgave virker det som.

 

At disse bilene er lite verdt nå er egentlig en fordel om man skal kjøpe og ikke har tenkt å selge med en gang. Man får kjøpt dem for ingenting omtrendt.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Hvis du har hydraulisk utløserlager som må byttes pga lekasje eller noe sånt blir det fort dyrt. Bytta på en her om dagen og da endte regningen på 11500,-

 

utløserlageret kosta 2-3000,-

 

Mener det er bygd på samme plattform som opel vectra, ned med travers,tannstang osv.. tungvint. ser sånn ut på rep tiden. 5,5 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...