Gå til innhold

Hvordan fungerer eksterne eSATA-harddisker?


Anbefalte innlegg

Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe meg en Multicom Compal IFL90+ av på www.multicom.no. Direkte link til denne pc-en har dere her. Da jeg kommer til å ha "kun" 160 GB intern diskplass tenkte jeg å kjøpe meg en ekstern harddisk av merket Western Digital. Jeg tenkte da spesielt på denne.

 

Det som ser greit ut med denne harddisken er at den har et esata-grensesnitt i tillegg til usb og firewire. Men jeg aner jo ikke hvordan dette fungerer. Jeg kan ikke se at det står noe om en eSATA-inngang under spesifikasjoner på denne pc-en. Hvordan fungerer det egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe meg en Multicom Compal IFL90+ av på www.multicom.no. Direkte link til denne pc-en har dere her. Da jeg kommer til å ha "kun" 160 GB intern diskplass tenkte jeg å kjøpe meg en ekstern harddisk av merket Western Digital. Jeg tenkte da spesielt på denne.

 

Det som ser greit ut med denne harddisken er at den har et esata-grensesnitt i tillegg til usb og firewire. Men jeg aner jo ikke hvordan dette fungerer. Jeg kan ikke se at det står noe om en eSATA-inngang under spesifikasjoner på denne pc-en. Hvordan fungerer det egentlig?

8890350[/snapback]

 

Se på http://en.wikipedia.org/wiki/Esata og scroll ned litt for wikipedia entry ang. e-sata.

 

Kort fortalt bytter man ut usb|firewire tilkoblingen med en e-sata tilkobling - om man har en e-sata tilkobling på pc'en er dette den raskeste, og anbefalte, måten å bruke en ekstern HD på blant USB/Firewire/eSata metodene.

Endret av nudiebear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...