Gå til innhold

Den store Skadetråden!


Gjest Slettet+54asdf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+54asdf

Her kan du fortelle alt om dine skader. Om gamle eller nye skader, erfaringer og kort sagt alt som er å fortelle om din eller andres skade.

 

 

Det er også interessant å vite hva man skal finne på for å få tiden til å gå.

 

Eventuelt hva man gjør for å fikse skaden, og hvor man fikk den.

 

 

Som emnestarter skal jeg fortelle om en skade jeg fikk i dag:

 

Strakk noen bånd i foten :( , etter at en venn av meg fyrte til en fotball på en ballbinge. Foten min stod rett foran ballen, og dessverre så klarte den ikke presset :p . uansett så er det ikke vennen min sin feil :innocent: . jeg har lagt på is og teipet foten, og mens jeg håpefullt venter på at smerten skal gå bort til dagen etter, så ser jeg tv og film, skulle gjerne funnet på noe annet... :roll:

Har aldri hatt så ondt i foten så nå er jeg en erfaring rikere :thumbup:...

Endret av Slettet+54asdf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært en del uheldig oppigjennom tidene :p

Har ett arr på 5-7cm i kneet etter at jeg falt på knust glass. Måtte sy ca7-8 sting

2 cm Arr på ene fingeren etter at jeg tippet på sykkelen en del år siden.. Sto en stein fast inn i fingeren da.

Arr på armen ca 10cm langt og 5cm bredt etter dumskap i fylla.. :p Brukte en ølkork til å skrape vækk huden.. endte med ett stort stygt sår. Var selvfølgelig ment for morro der og da.... :p (gud vite hva jeg tenkte)

Knegt kragebein etter ett utrolig skiphopp :p

 

 

Alt i alt.. å bli skadet suger... :)

Lenke til kommentar

Mine skader opp igjennom årene:

 

Har knekt ankelen: løp og tryna :p

Har brukket ben i lårhalsen: Hoppet fra noe høyt noe og landa mongo

Har brukket kragebeinet: samme forklaring som over

Forstuet/bristet håndledd: falt da jeg spilte fotball elns

Forstuet alle fingrene på høyre hånd: Tryna på sykkel

Skrapte opp halve kroppen: Tryna på sykkel

Hull i hodet: Falt i en trapp

Hull i bakhodet: Ble dytta på noe skarpt (etterlot seg et fint arr)

Fikk en lang rusten spiker inn i mageregionen en gang når jeg krabba i en trang kjeller

Har også diverse arr på leggene etter ublidte møter med skarpe pedaler

 

+ sikkert 100 småting som oppskrapte knær, albuer og fjes...

Lenke til kommentar

Har en del skader jeg og :p

 

Kappa av fingertuppen når jeg skulle låse døra med saks...

Skar meg med kniv i fingeren når jeg skulle spikke til noe i min barndom.

Knuste tommelen i døra når jeg var sur på mamma

Trakka over ca 14 ganger når jeg har spilt fotball. Ene gangen var jeg hoven opp til kneet :p

Slo hull i hotet når jeg løp på trappa. Ikke spør :p

Brist i langfingeren under en keeper redning :D

 

Tja, har mye som jeg ikke kommer på nå...

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar

Hei! :cool:

 

Jeg har slitt med en kneskade i det siste :( Schlatters heter den, kommer av for mye fysisk aktivitet, så nå har det vært noen sløve måneder i det siste.. :dontgetit:

 

Her er mine skader:

 

Brekt kragebein - Venn av meg som kløpte meg rett ned på fotballbanen!

Brakk armen - Skulle hoppe på ski, så hang jeg igjen og så sa det BAM!!

4 sting i kneet - Kom på rulleski i en tunnel, der kommer det en MONGO dame som ser seg bakover, i tillegg på feil side. Pappa klarer å hoppe ut i kanten, men jeg må legge meg ned for å ikke bli kjørt på og begynte å SYL-blø!! ÆSJ!!

:thumbdown:

 

Appropo til å få tiden til å gå er å se på TV, diskutere, eller hvis du liker å trene, trener du styrke.. Og da mener jeg selvfølgelig styrke der du ikke er skada!.. :yes:

Endret av andreasiversen
Lenke til kommentar

Hoho, morsom tråd.

 

Jeg har gjort følgene:

 

- Knekt av begge mine fortenner etter en sykkeltur ned boliglagets bratteste bakke, full trøkk på forbremsa, tok salto i lufta og landet på alle fire(traff visst med tenna ned i bakken først).

 

- Sprukket opp den ene siden på haka, etter et feilsteg i tarzantikken.

 

- Ballong leppe. Fikk en tre som stod i spenn rett i munnen. Leppa var ikke så liten da nei.

 

- Knyttneve i leppa. Fikk en kompis til å bli litt sur. Hånda hans rett i leppa, jeg for i bakken og leppa sprakk. Til og med på skolen. Jaja, jeg slapp fransken den dagen. :!:

 

 

Det var mine små skader. :ph34r:

Endret av Ess0
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Knakk anklen (talus fraktur) etter en "liten" kollisjon med en bil på rulleskøyter. Jeg gikk rett i venstre fremhjul og tok en flytur over panseret og landet på andre siden. Kom billig fra det med bare noen skrubbsår i tillegg til ankel bruddet.

Ikke å anbefale, ble tre månder i gips og holder fortsatt på med fysioterapi for å myke opp leddet, ulykken skjedde 16 juli 2006, men jeg er tilbake på rulleskøyter :dribble:

 

I perioden jeg gikk med gips så skulle jeg avlaste foten mest mulig, kunne ikke trå på den for da kunne jeg risikere å brekke den på nytt eller bøye skruene som ble satt inn. Så det ble mye tid på baken, forann pc'en eller tv'en. Jeg brukte denne tiden til å lære meg PHP (web programmering). Det fikk tiden til å gå :)

Så det kan være greit å bruke tiden til å lære seg noe nytt, eller lese god bok eller fem osv

 

Dette er faktisk den eneste skaden jeg noen gang har hatt :w00t:

Endret av crowly
Lenke til kommentar

Har gjennomgått følgende skader:

 

- Brudd i beinet 2 ganger

- Brudd i håndledd

- Brudd i nese 2-3 ganger

- Slitt med overtråkk, nesten så jeg måtte slutte å trene håndball pga. det. Men trente meg opp igjen i løpet av en vinter.

- En rekke forstuelser osv. (noe alle får om de er litt aktive)

 

Det er det jeg kommer på nå i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...