Gå til innhold

Pro Evolution Soccer 2008

Anbefalte innlegg

Skrevet
Konami velger i år å legge til et årstal i slutten av Pro Evolution Soccer-tittelen i stedet for en syver. Den store nyheten er det nye AI-systemet kalt Teamvision som tilpasser seg etter hvordan du spiller og forandrer taktikkene. På den måten må du hele tiden lete etter nye svakheter hos datamaskinmotstanderen. I "next gen"-versjonene (PC, PS3, Xbox 360) loves det en omfattende edit-del og muligheten til å legge opp frispark og faste situasjoner har økt.

Spillet produsent Shingo ‘Seabass' Takatsuka kommenterer via pressemeldingen:

"We have taken a long hard look at what has made the Pro Evolution Soccer series so popular, and where we want to take it next. With the new Teamvision AI system, we truly believe that we have elevated the game to a new level. The movement of players off the ball, coupled with the total control given to the player, creates the closest simulation of real football to date. We really hope everyone enjoys our evolution. I promise it will be worth the wait."

Hva forventer dere av det nye spillet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del håper på:

-Bedre grafikk

-Bedre managermodus

-Flere ligaer!

-Bedre edit-modus - som de har lovet

-Litt mer fritt.

Også en liten greie som jeg har tenkt på:

En egen karriere som spiller, bare 1 spiller. Det hadde vært utrolig kult :)

Skrevet

Jeg er forelska i PES, å ser virkelig fram til et nytt spill..

Det jeg forventer er MYE bedre AI, muligheten til å time "innløp" osv på frispark\cornere.. Samt muligheten til å finte, den har vi mangla i PES

Å jeg håpr de innfører mer "tilfeldig" dommer, som kan gjør feil.. Kanskje til og med flere dommer personaliteter, som alle har et forskjellig syn på regelboka..

Gleder meg, det gjør jeg uansett

Skrevet
Jeg er forelska i PES, å ser virkelig fram til et nytt spill..

Det jeg forventer er MYE bedre AI, muligheten til å time "innløp" osv på frispark\cornere.. Samt muligheten til å finte, den har vi mangla i PES

Å jeg håpr de innfører mer "tilfeldig" dommer, som kan gjør feil.. Kanskje til og med flere dommer personaliteter, som alle har et forskjellig syn på regelboka..

Gleder meg, det gjør jeg uansett

8889010[/snapback]

"tilfeldig" dommer er det vel nå og? I alle fall i PES 5

Skrevet

8889010[/snapback]

Jeg har erfart at kun en av dommerene i pes6 har gitt meg direkte rødt. De andre kun gult.

Men hadde likt å få vekk de cm-offsidene, det er irriterende.

Hadde også likt utrulig godt å få til skikkelig lanspilling når det gjelder pc-versjonen. Men det klarer seff ikke Konami å lage til :(

• 3 uker senere...
Skrevet

Den 22. september 07 vil det bli avholdt en Pro Evolution Soccer 6 turnering på høgskolen i Oslo. Turneringen blir avholdt i regi av PESNorge.net

Informasjon ang. turneringen er nå lagt ut på følgende link;

http://www.pesnorge.net/?side=pesnm

--

Møt opp å møt andre PES-entusiaster, og hvis dem at du er den beste i verdens vakreste spill.

Skrevet

Jeg forventer meg egentlig ganske mye, etter at jeg oppdaget at PES6 DVD'en min tok kvelden etter en Xbox Live-match i går kveld.

Gameplayet er forsåvidt godt nok for min del, men det er alltid rom for forbedringer og mer tilfeldighet.

Dommerene er gode synes jeg, siden man allerede kan merke forskjell på dommerene - men igjen, det er alltid noe som kan gjøres bedre.

Grafikken er selvsagt et av områdene spillet kan forbedres mest på - og det bør de også gjøre.

Jeg forventer oppdaterte spillerstaller, og forhåpentligvis flere lisenser - selv om det sikkert ikke er veldig annerledes fra tidligere spill.

Nå har jeg ikke spilt noe særlig med ligafotball eller cupfotball for den saks skyld tidligere, og jeg vet ikke om jeg vil gjøre det i 08 heller. Én ting er imidlertid sikkert - og det er at det alltid er allright å ha mange valgmuligheter.

Håper spillet er skikkelig optimalisert for Xbox Live-spilling - hvilket det 99% sikkert vil være. Håper på et smooth menysystem slik at man slipper lang ventetid.

Sist men ikke minst håper jeg også at de får frem de individuelle ferdighetene enda bedre hos spillere - og tilsvarende dårligere på andre spillere. Det er relativt bra i versjon 6, men likevel - forskjellige spillere har forskjellige ferdigheter...

Skrevet (endret)

Liker utseendet på ingame menyen der. Enkelt og greit design.

Angående det bildet synes jeg at de hvite spillerene ser litt for shiny ut. Kunne godt mattet dem ned litt, men det spiller ingen rolle annet enn på replays uansett.

Spør likegodt her jeg, om det er noen ETA på PES08 enda. Kommer til å foreta et søk når jeg får tid (sitter på jobb).

edit: så det sto 4. kvartal på gamer.no's oversikt, så da kommer det vel i slutten av oktober en gang kanskje.

Endret av Complexion
Skrevet

Tipper spillet kommer i midten av Oktober som det pleier, å før den tid må man ha kjøpt PS3.. Kan bli en dyr høst ^^

Skrevet

Hvordan vil forresten duellen mellom FIFA 08 og PES08 bli tror dere? Etter hva jeg har hørt (jeg har bare spilt PES de siste årene) har FIFA tatt igjen PES på selve fotballdelen - og grafisk sett er det jo penere.

Hva lisenser angår så har jo FIFA en fordel på den fronten også.

Hva tror folket?

Skrevet
Etter hva jeg har hørt (jeg har bare spilt PES de siste årene) har FIFA tatt igjen PES på selve fotballdelen - og grafisk sett er det jo penere.

9007185[/snapback]

FIFA har så langt fra tatt igjen PES på selve fotballdelen. PES er fremdeles desidert best på dette. Hvert år hører man om at "NÅ er FIFA blitt mye bedre, den forrige versjonen var dritt, men DENNE er bra!" Ting som er nyheter i FIFA er jo stort sett ting som har vært i PES lenge.

Tror rett og slett PES er best for de som selv spiller/har spilt fotball. De er mest ute etter at fotballen føles realistisk å spille, og er i stand til å se dybden og genialiteten i gameplayet på en helt annen måte enn en som knapt har rørt en ball.

FIFA er for folk som vil at det skal se ut som man ser fotball på TV, og er mest opptatt av lisenser, eyecandy og hvilke sanger som er inkludert i spillet.

Skrevet
Etter hva jeg har hørt (jeg har bare spilt PES de siste årene) har FIFA tatt igjen PES på selve fotballdelen - og grafisk sett er det jo penere.

9007185[/snapback]

FIFA har så langt fra tatt igjen PES på selve fotballdelen. PES er fremdeles desidert best på dette. Hvert år hører man om at "NÅ er FIFA blitt mye bedre, den forrige versjonen var dritt, men DENNE er bra!" Ting som er nyheter i FIFA er jo stort sett ting som har vært i PES lenge.

Tror rett og slett PES er best for de som selv spiller/har spilt fotball. De er mest ute etter at fotballen føles realistisk å spille, og er i stand til å se dybden og genialiteten i gameplayet på en helt annen måte enn en som knapt har rørt en ball.

FIFA er for folk som vil at det skal se ut som man ser fotball på TV, og er mest opptatt av lisenser, eyecandy og hvilke sanger som er inkludert i spillet.

9007690[/snapback]

Enig med TOA her ;)

Prøver fifa hvert år det kommer ut, bare for å se hvor dårlig det er :)

PES har gameplay som knuser fifa ned i fotballskoene.

PES 4 EVER!

-Ikky-

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...