Gå til innhold

Deres mening om LOTRO i forhold til andre MMORPG

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da jeg leste de to reviewene her på gamespot ble jeg irritert. Hvorfor skal alle de nye mmo spillene bli sammenlignet med WoW?! For de uvitende så er ikke WoW det første mmo spillet som kom ut.

Fordi WoW er det største og mest kommersielle MMORG-spillet ute på markedet, med 7-8(?) millioner spillere, som slår alle andre by far. Derfor sammenligner folk med WoW siden det er veldig mange som har spilt det og derfor bruker det som grunnlag. :)

Et par ting jeg lurer på om LOTR:O:

-PvP: Finnes det i LOTR:O og hvordan fungerer det?

-Hva er maks level? 50?

-Må man være en roleplayer for å få noe ut av spillet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et par ting jeg lurer på om LOTR:O:

-PvP: Finnes det i LOTR:O og hvordan fungerer det?

-Hva er maks level? 50?

-Må man være en roleplayer for å få noe ut av spillet?

Det finnes pvp i LOTRO. det fungerer på den måten at du har en zone dedikert til pvp.

På level 10 kan du melde deg inn i Saurons rekker og sloss mot de gode ved å oppsøke en fell scrying pool i en storby. Hvis du vil sloss mot de onde er du nødt til å levle opp charactern din til 45+ og dra til Ettenmoors.

Maks level er 50 ja.

Du trenger ikke å være en roleplayer for å få noe ut av spillet. Du har servere som er mer RP orientert for dem som liker det. Og normale servere for de som ikke er så glad i RP.

Skrevet
1. Slutt for FAEN å si Lotr:O det heter LOTRO.

2. Nei, rp trenger det ikke å være.

3. Lvl 50.

4. Pvp = Heroes Vs. Monsters

5. WoW er ut om 1 år.

8935158[/snapback]

Ok ok, ikke nødvendig å være frekk.

5: Uenig, selv om jeg har sluttet med WoW for lengst, kommer det flere expansions som kommer til å holde på den harde kjerne, og samtidig utvide spillerbasen.

Skrevet

Beklager hvis du tok det feil, men jeg ser alt for mange som skriver Lotr:O.

Beklager.

En ting til: WoW grafikken suger. Og man blir så jævlig lett lei. Alt ser så lego-aktig ut.

Skrevet (endret)

Beklager.

En ting til: WoW grafikken suger. Og man blir så jævlig lett lei. Alt ser så lego-aktig ut.

8937212[/snapback]

Nå virker det som om du angriper WoW og jeg skal forsvare, men men. So be it.

Jeg kan ikke snakke om grafikken i LOTR Online da jeg kun har sett screens :p

Vet du om jeg kan kjøre LOTR Online ok med

A64 3200+

1gb PC3200

6800 LE (softmoddet og overklokket en del)

Med ok mener jeg 1024x768 på middels eller høyere.

Endret av Xtra
Skrevet (endret)

Beklager.

Nå virker det som om du angriper WoW og jeg skal forsvare, men men. So be it.

Jeg kan ikke snakke om grafikken i LOTR Online da jeg kun har sett screens :p

Vet du om jeg kan kjøre LOTR Online ok med

A64 3200+

1gb PC3200

6800 LE (softmoddet og overklokket en del)

Med ok mener jeg 1024x768 på middels eller høyere.

Det skal gå helt fint det! Men ikke med maks instillinger selvfølgelig:)

PS: Ingen vits i å henge seg opp i skrivemåten, er mange som har skrevet LOTR:O. Alle skjønner hva som menes uansett..

Endret av Maverick2002
Skrevet

Beklager.

8937212[/snapback]

Nå virker det som om du angriper meg og jeg må forsvare.

8938719[/snapback]

Ehm, hæ? Jeg beklaget, så sier du at jeg angriper deg.

Noen som har prøvd GoW?

Skrevet

Meh.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes for å være ærlig. Begge spillene har sine positive og negative sider. Det jeg liker med lotro er grafikken, og "friheten". Men, i det lange løp så føles det igrunnen bare som å levle en alt i WoW, så da er jeg jo strengtatt like langt.

PvPen imponerer meg overhodet ikke, snarere tvert i mot, mens PvE`en ser morsom ut. Litt kjipt å løpe rundt med så forbanna mange legolaser tho.

Har ikke helt bestemt meg om hvilket spill jeg fortsetter med, men slik det er nå så setter jeg pengene mine på WoW.

Skrevet

Beklager.

8937212[/snapback]

Grafikken i WoW skal være slik med tanke på grafikken i Warcraft 2/3 så har WoW noen lunde samme stilen. Dessuten er det ikke bare grafikken som teller i et spill.

For å ikke gå helt off topic, så synes jeg LOTRO er et veldig godt spill. Har bare spilt noen dager (fordi PC-en min krasja dessverre), men så langt gir spillet er kjempegod stemning. Mye å gjøre, nesten litt for mye. Synes det ble alt for mange quester i starten da jeg kom til The Shire. Personlig hadde jeg nok foretrukket å fått noen få, og deretter få noen fler, etter å ha gjort de ferdige eller gått opp i level.

Skrevet
Hej!

Hva tycker ni om LOTRO?

Jeg syns nå hvertfall at WoW er pinglete, elendig gameplay, ikke noen kule features som Points Of Interests, festivaler:) og mye annet:) ikke minst magien.!

hva syns dere?

8887414[/snapback]

Jeg sammen med 4 andre venner kjøpte LOTRO og spillet det 1 uke.

Vi vet ikke hva det var med dette spillet, men vi ble alle leie og gikk tilbake til wow og diverse andre spill igjen.

Va samme som wow om igjen og jeg laget meg en Guardian for jeg ville tanke med fant alt feil med hele spillet.

Hele det og spille en tank i LOTRO virket alt for simpelt og forlite og tilby.

Sorry men dette spillet gikk veldig fort i glemmeboken,muligt derfor det er så "ungt" enda og muligt vi tar det frem igjen om en god stund.

Skrevet

Beklager.

8937212[/snapback]

Nå virker det som om du angriper meg og jeg må forsvare.

8938719[/snapback]

Ehm, hæ? Jeg beklaget, så sier du at jeg angriper deg.

Skrev feil, sorry. Tenkte på at jeg måtte "forsvare" min holdning ovenfor WoW. Nevermind.

Fått nytt skjermkort etter reparasjon, nå har jeg POV GF6600GT 128mb AGP. Er det nogenlunde samme nivå?

Tror jeg stikker å kjøper Lord of the rings i morgen, får vurdere det.

Skrevet (endret)

8937212[/snapback]

Uten å starte en WoW vs LOTRO krig, så må jeg få ytre en mening. Grafikken i WoW har samme stil som WC3, den er koslig og i min mening fantastisk. WoW sin grafikk prøver ikke å være god, og det er det som gjør grafikken i WoW så tidløs.

Og, grafikk er ikke det som betyr mest i et spill.

For meg så var LOTRO en stor skuffelse. Alt føltes så treigt, og jeg gikk lei ganske fort. Syntes heller ikke PvP delen var noe å rope hurra for. Det eneste plusset for meg er at man har flere muligheter til å lage en unik karakter, når det kommer til utseende.

Red.:

Fikset et par skrivefeil.

Endret av TomFu
Skrevet

Eg spiller wow aktivt og er fornøyd med det. Men eg har da og gått til anskaffelse av LOTRO. Det er installert og klart, har bare ikke laget en konto enda :p

Eg kommer nok ikke til å slutte med wow, men å levle en alt ser eg ingen meining i så eg tenkte eg sku prøve LOTRO. Fra det eg har hørt fra andre skal det være en mer avslappet atmosfære enn i wow hvor man skal helst LØPE og gjøre så mye som mulig fortest mulig for å ha best gear.

Wow er et fantastisk spill. PVP delen i wow er favoritten :) eg bor i Battlegrounds og arena når eg spiller :) Dett er noe av det eg kommer til å savne mest i LOTRO.

Men man kan jo lære å spille et instrument! og røyke pipe ! :D

Skrevet

I starten var LOTRO aldeles fortryllende, og jeg ble veldig fort hekta på spillet. Skrøt en del av det her på forumet også. Etter en stund dalte entusiasmen ganske kjapt og nå er jeg tilbake på Wow igjen.

LOTRO er et bra spill, for all del. Stemningen i spillet er utmerket. Kan vel egentlig ikke helt sette fingeren på noe konkret, men det ble vel rett og slett kanskje litt for mye av en Wow - Light versjon... interessen min ble ihvertfall fort borte.

Skrevet

kjøpte LOTRO et par uker etter at det kom ut, og håpte at det skulle være MYE bedre enn WOW, men ble skuffet. questene var svært lite engasjerende og rett å slett likte det ikke.

vet ikke helt hvorfor men likte det absolutt ikke!

beklager fanboys/girls

Skrevet

LOTRO burde vell egentlig ikke sammenlignes med WoW. Slik jeg har forstått det, fokuserer WoW mer på Pvp, mens LOTRO fokuserer mer på rollespill. Det vil si, to ganske forskjellige MMORPGs som fokuserer på to helt forskjellige ting.

Skrevet
LOTRO burde vell egentlig ikke sammenlignes med WoW. Slik jeg har forstått det, fokuserer WoW mer på Pvp, mens LOTRO fokuserer mer på rollespill. Det vil si, to ganske forskjellige MMORPGs som fokuserer på to helt forskjellige ting.

8971144[/snapback]

Du er å plukker boller eller?

WoW er ikke fokusert på PVP, det er fokusert på PVE, men de har en godt utviklet PVP del. Dog i mine øyne er pvp systemet dem fucka, men den får så være, det er likevel bedre enn det på lotro...

Jeg er enig i at lotro kanskje er mer rettet mot Rolespill, for det faller naturlig inn i Midgard. Det er jo bare helt rått som hobbit å sitte på The Green Dragen Inn i Bywater - The Shire, spille litt på ett instrument mens du røyker litt pipeurter.

Jeg spiller lotro fremfor wow, men alle har jo rett til sin mening. Jeg tror selv at lotro kommer til å vokse etterhvert som det blir mer endgame content for de som har kommet så langt. Satt på mIRC igår å snakket med noen ihugga WoWoholikere, dem sa selv at de hadde antagligvis gått over til lotro om det hadde vært mer endgame raid muligheter.

my two cents - Amon Amarth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...