Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

smerter i bryst

MrBirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. eg er ein gutt på 15 år, eg har fått litt problem med smerter i brystkasse, får det vist eg går, og nor eg trekker pusten :S det er litt kraftigt.. og vist eg ligger på forskjellegare måter !

Takker for alle svar :D

:thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Får du det hver gang du trekker pusten dypt inn eller går, eller er det bare av og til?

8894084[/snapback]

det er verst ( men ikkje så gale ) nor eg trekker pusten, eller hikker, og nor eg går så kjenner eg det litt godt !

Skrevet

Hmm, er av og til jeg får vondt i brystet om jeg trekker pusten dypt inn, men det skjer ikke ofte, og går som regel over kjapt. Men om du har det hele tiden ville jeg kontaktet en lege.

Skrevet

Det kan jo bare vere musklene, ein kompis av meg hadde noko liknande i leggen eller noko sånt, det varte i ca 5 daga :p det va stive muskler, eg har trent noko grådegt i ein dag, så slappa eg av lenge, etter det begynte eg å kjenne det !! :p

Skrevet

Høres for meg ut som du har skada ribbeinet ditt! Altså, du trenger ikke å ha gjort mer enn å ha nyst skikkelig kraftig for å briste et ribbein...Som i ettertid kan gjøre ganske vondt! ta deg en tur til legen uansett du... :)

Skrevet (endret)

Tjaa..

Hm. Er det ikke sånn fancy "bøye-hodet-til-brystet" øvelse du skal gjøre da, for å se om du har fått det?

Ellers så føler man seg vel ganske guggen hvis man har det, gjør man ikke?

EDIT: Det kunne tolkes som at jeg sa du hadde lungebetennelse! :D

Endret av Binko
Skrevet
eg spurte litt folk i dag, og kan det vere lungebetendelse  ?

8906648[/snapback]

Du har nok ikke lungebetennelse...Du ville merket flere ting enn bare vondt i brystet!

Men uansett, merket noe unormalt med slimet i halsen din? Vondt i hodet? Feber?

Tviler, men du kan jo sjekke det selvfølgelig=)

Skrevet
Hadde du hatt lungebetennelse ville du ha hatt feber og mest sannsynlig ikke vært i stand til og sitte å poste i et forum.

8917969[/snapback]

hehe :p oki, men det er vekke no. kan det være røyking... ??

Skrevet (endret)

Brakk et ribben for noen måneder siden, og da fikk jeg smerter i brystet når jeg lo, hikket, pustet osv. Merket det også godt når jeg lå på ryggen.

Endret av 2bb1
Skrevet
Brakk et ribben for noen måneder siden, og da fikk jeg smerter i brystet når jeg lo, hikket, pustet osv. Merket det også godt når jeg lå på ryggen.

8923874[/snapback]

gror det fort ? det kan vere brist eg hadde, fordi eg blei slått der ein dag tidlegare ! :S

Skrevet

Et brukket eller bristet ribben er ikke noe å gjøre med. Jeg fikk beskjed om å vente 4-6 uker før jeg begynte med aktiviteter igjen, men klarte bare å holde meg 2-3 :p Bare vær forsiktig så går det nok bra. Mitt óg var bristet først, men så lo jeg, nøys og hostet samtidig, så da knakk beinet rett av :wee: Bare ta tiden til hjelp :)

Skrevet
Et brukket eller bristet ribben er ikke noe å gjøre med. Jeg fikk beskjed om å vente 4-6 uker før jeg begynte med aktiviteter igjen, men klarte bare å holde meg 2-3 :p Bare vær forsiktig så går det nok bra. Mitt óg var bristet først, men så lo jeg, nøys og hostet samtidig, så da knakk beinet rett av :wee: Bare ta tiden til hjelp :)

8927691[/snapback]

TAKK :D

skal ta det litt med ro :whistle:

:thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...