Gå til innhold

Tråden om Samsung HTTXQ120RXEE


Anbefalte innlegg

Samsung HTTXQ120RXEE

 

normal_HTTXQ120RXEE.jpg normal_HTTXQ120RXEE_side.jpg

Klikk på bildene for større versjon...

 

**************************************************

 

Produktbeskrivelse:

Produktbeskrivelse Samsung HT TXQ120 - hjemmekinosystem - 5,1-kanals

Produkttype Hjemmekinosystem

Komponenter DVD spiller / AV mottaker, høyttaler system

Lydmodus Surround Sound

Innebygde dekodere Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Digital, DTS-dekoder

Surroundsystemklasse 5,1-kanals

Utgangsstrøm 1000 watt

Radio Radiokanalvelger

DVD DVD spiller

Fjernkontroll Universal fjernkontroll - infrarød

 

Utfyllende spesifikasjoner:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Generelt

Produkttype Hjemmekinosystem

 

Lydsystem

Komponenter DVD spiller / AV mottaker, høyttaler system

Lydmodus Surround Sound

Innebygde dekodere Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Digital, DTS-dekoder

Equalizer Ja

Digital Sound Processor (DSP) Ja

Surroundsystemklasse 5,1-kanals

Utgangseffekt 1000 watt

Forsterkerutgangsdetaljer - 5 kanal(er) ( surround )

- 1 kanal(er) ( basshøyttaler )

Tidtaker Hvile

Tilleggsfunksjoner WMA-kompatibel, MP3 dekoding, Wi-Fi-kompatibel, JPEG foto playback, DivX-avspilling, direkte USB-inngang

 

Koblinger

Jakk for hodetelefon Ja

Optisk digitalutgang Ja

 

Radio

Type Radiokanalvelger - digital

 

DVD

Type DVD spiller

Media Format CD-R, CD-RW, DVD-audio, DVD-R, DVD-RW, DVD, CD, Video CD

DVD-repetisjonsmodi A-B-gjentakelse, tittel, programsegment

MP3 Playback Ja

Støttede digitale lydstandarder WMA, MP3, AC-3

Støttede digitalvideostandarder DivX (ver.4), DivX (ver.5), DivX (ver.3.11), WMV

Egenskaper Progressive skanning, JPEG foto playback, DCDi (Directional Correlation DeInterlacing)

 

Fjernkontroll

Type Universal fjernkontroll - infrarød

Støttede enheter TV, DVD

 

Forbindelser

Kontakttype 1 x HDMI-utgang ( 19-pin HDMI type A ) - side

1 x USB ( 4 pin USB Type A ) - side

1 x digital lydutgang (optisk) ( TOS Link ) - side

1 x komponentvideoutgang ( RCA phono x 3 ) - side

1 x kompositt videoutgang ( RCA phono ) - side

1 x hodetelefoner ( minijack stereo 3.5 mm ) - side

6 x utgang for surround-høyttalere - bak

Spor tilgjengelig 1 x Utvidelsesspor

 

Diverse

Tilleggsutstyr inkludert FM-antenne

Kabler inkludert 1 x komposittkabel

 

Strømforsyning

Strøminnretning Strømforsyning - intern

Utalelse fra produsent:
Designet hjemmekinosystem med HDMI oppskalering og 1000W effekt

TXQ120 er et hjemmekinosystem i vertikal design med hele 1000W utgangseffekt. Dessuten har det HDMI inn, HDMI oppskalering, USB-host og DNSe for beste lyd. Hjemmekinosystemet har radio og totalt syv komponenter: digital forsterker, en senterhøytaler, en aktiv subwoofer og fire søylehøytalere.

 

**************************************************

Linker:

- pdf.gif Last ned produkt beskrivelse her.

- ico_explorer.gif www.samsung.com info side

- ico_explorer.gif Prisguide >Lyd og bilde > HiFi-produkter

 

Tester og utmerkelser:

- EISA-2006-logo-Lenses_rdax_50x28.jpg EISA-utmerkelse til HT-TXQ120.

 

"Samsung HT-TXQ120 kan være den perfekte løsninger for eiere av flatskjermer, og som ønsker seg 5.1 lyd med høy kvalitet. Systemets slanke gulvstående høyttalere er laget i speilblank svart, og passer perfekt sammen med kontrollenheten som kan monteres på et stativ eller henges på veggen."

 

**************************************************

 

Mine erfaringer:

NB: Dette vil selvfølgelig være en subjektiv vurdering.

 

Først og fremst så synes jeg det er utrolig synd at jeg ikke fikk brukt de flotte søylene høytalerne egentlig skulle ha stått på. Men på grunn av en litt trang TV stue måtte de opp på veggen.

 

normal_TXQ120_og_PS42Q97HDX.jpg

 

Når det skal være sagt så ble det jo veldig ryddig.

 

Jeg slet en del i starten med å få korrekt lyd, og jeg vet at plasseringen av Sub kassen er feil. Samsung har forøvrig et kalibrerings program, hvor du plasserer en mikrofon midt i rommet, og så justerer anlegget de forskjellige tingene automatisk.

 

Dette synes jeg fungerte veldig greit, og jeg er egentlig veldig fornøyd med lyden.

 

Når dette anlegget er stilt inn korrekt, og satt opp korrekt er det virkelig verd pengene. Men det er nok ikke til å legge skjul på at man kan få så mye mer om man er villig til å betale 30.000 kr.

 

Etter hva jeg kan forstå har Samsung satt sammen en meget balansert pakke, hvor du får massevis igjen for pengene.

 

Anbefaler også å kjøpe en skikkelig HDMI kabel, en sånn kabel koster rundt 500 kr, men er vell verd pengene.

 

Jeg har jo en Samsung PS42Q97HD plasma tv i dette oppsettet og kan ikke si annet en at Samsungs design er meget tiltalende.

 

Dersom man er ute etter et meget kraftig og flott hjemmekino anlegg er TXQ120 muligens løsningen for deg. Prismessig havner det langt under andre annlegg som ikke klarer å levere den helt samme opplevelsen...

 

oppsummering_minus.gif

Mangler muligheten til å vinkle høytalerne korrekt dersom man henger dem på veggen.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Nice! Skal faktisk kjøpe en helt lik tv som deg bare i 50" sammen med anlegget i løpet av denne uken.

Takk

9577401[/snapback]

 

Har en tråd om den også jeg :)

 

Tråden om Samsung PS42Q97HDX

 

Fikk noe på PM, men du kan poste eventuelle spørsmål der....

 

EDIT: Min tråd er jo om 42" skjermen da, men det gir vel en pekepinn vil jeg tro

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan noen av dere som har dette anlegget bekrefte om det er mulig å spille backup plater (dvd-r) av dvd filmer på dette anlegget? Jeg ser i spesifikasjonene at anlegget skal kunne spille alle plater, men jeg mener å ha lest et sted at det ikke lar seg gjøre å spille DVDR som inneholder kopi av en DVD film.

Lenke til kommentar
Kan noen av dere som har dette anlegget bekrefte om det er mulig å spille backup plater (dvd-r) av dvd filmer på dette anlegget? Jeg ser i spesifikasjonene at anlegget skal kunne spille alle plater, men jeg mener å ha lest et sted at det ikke lar seg gjøre å spille DVDR som inneholder kopi av en DVD film.

Jeg har kun originale filmer... tror du får ta med disse såkalte "backup" platene i butikken og teste der pleasantry.gif

 

Expert selger dette annlegget...

Lenke til kommentar
Det trengs ikke siden jeg har fått svar på spørsmålet et annet sted. Der fikk jeg også vite at mange er plaget av støy fra display etc gjennom dette anlegget. Har du hatt noe erfaring med det. (Støyen blir mindre når man dimmer display slik jeg har forstått det.)

Jeg har aldri hørt så mye som en surrelyd fra annlegget jeg i hvert fall...

Lenke til kommentar
Kan det kobles til litt av hvert? Altså noen par ekstra subwoofere muligens en forsterker++?

Vil gjerne bygge litt mer på den og utvide den.

 

Hmm okey! Skulle veldig gjerne ha hatt en forsterker + 2 subwoofere.

Du mente at det ikke var mulig å koble til noe? Ikke engang en forsterker?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har akkurat koblet sammen dette anlegget..

 

Synes suben er ekstremt dominerende, har stilt den helt ned på minimum.. -6

mens synes fortsatt den rumler vel mye.... Greit til film, men forferdelig til musikk, jeg

kommer til å bli kastet ut snart :innocent:

 

Noen som har samme problemt, eller noen som vet om det er mulig å forandre frekvensen på suben?

Endret av sidewinder
Lenke til kommentar
Det er ofte problemet med slike billige plastanlegg.

Alt for dårlig kvalitet på kassen til subben sikkert.

Nå er jo disse anleggene beregnet mest på film da.

 

hmm... lurer på om det er mulig og montere et dele filter mellom elementet og forsterkeren...

slik at man kan kutte frekvensen rundt 100 hz? noen som har prøvd lignende før?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Som sagt, så vurderer jeg selv denne hjemmekino pakken fra Samsung, siden jeg har en Samsung tv, vil det passe utmerket sammen.

 

Men bare et par spørsmål, til dere som har denne pakken.

Er det muligheter for tilkobling av PS3, ol på denne, sånn at jeg kan spille av Blu-Ray plater i den, også få lyden ut av Hjemmekinoen.

 

Har sett en plass at det var problemer rundt dette, noen som kan bekrefte et endelig svar?

Og er det lite med tilkoblingsmuligheter på den? For hadde vært moro å bygd på noe i ettertid, eller eventuelt, gjort om noe litt.

 

Men siden det er en pakke, regner jeg med at forsterker og hele sulamitten kun er beregnet for denne pakken, av tilkoblinger osv.

 

(Tar mine forhåndsregler på at tråden har vært inaktiv en god stund!)

Endret av Nidaroo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...