Gå til innhold

Guide til motd

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Dette er min første Guide så den er sikkert ikke så god, men jeg skal prøve og fikse så masse jeg kan på den.

"Motd" er en fil som du har på din HLDS. Det er den filen som kommer nå du skal connecte din server :D

Der det pleier og stå:

"You are playing Counter-Strike c1.6

Visit the official CS web site @

www.counter-strike.net

[OK]" Denne filen har mange velgt og skifte ut med til f.eks: Sin egen clan side.

Dette skal jeg prøve så godt jeg kan og lære deg på denne Guiden.

For og kunne dette er det litt lurt og vite hva HTML er.

Enkel guide til HTML ler HTML her

først så må du gå innpå:

C:\Programfiler\Valve\Steam\steamapps\DINKONTO\counter-strike\cstrike

der ser du en mappe som heter "motd". gå innpå den. (lurt og åpne den i notisblokk).

så blar du deg ned til du kommer til der det står:

<pre> her er det alt starter.

her står det "You are playing Cs 1.6" eller noe sånt. (Jeg har ikke gidda og sjekket det.)

dette visker du vekk og skriver inn f.eks. <pre> you are playing at "olanordmann's" cs server 24/7. </pre>

Da når folk skal komme inn på din cs server så står det "You are playing at Olavnordmann's cs server 24/7. OG så må dei trykke OK før dei kan velge lag.

Etter dette så lagrer du og kopierer "motd.txt" filen.

Men! Du er ikke helt ferdig!

Nå må du gå til: C:\Programfiler\Valve\Steam\steamapps\DINKONTO\dedicated server\cstrike

så limer du inn "Motd" filen der. Nå kan du restarte serveren din og se om det fynker.

Gratulerer du har nå fått din egen "Enter" melding til din server :D

Fikse på:

- Få inn et bilde.

LYKKE TIL ALLE SAMMEN :D

MvH

-Smunii^^-

Endret av smunii
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaha.. Denne guiden var elending. Husk at ikke alle vet hva MOTD er og hvorfor de vil redigere den. Du burde også fortelle litt om hvordan man endrer farger og sånne småting.

Fiks litt på den du :p

Skrevet
Jaha.. Denne guiden var elending. Husk at ikke alle vet hva MOTD er og hvorfor de vil redigere den. Du burde også fortelle litt om hvordan man endrer farger og sånne småting.

Fiks litt på den du :p

8882361[/snapback]

hehe.. ja jeg jobber med det :p hehe.. Men takk uansett:P

-Smunii-

Skrevet

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...