Gå til innhold

Asus A7N8X og XP1700/1800 (Thoroughbred)


Tomle

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lest litt frem og tilbake men er ikke helt overbevist om at multiplier kan endres med med Thoroughbred A versjon uten moding av CPU på dette ASUS kortet. Stemmer det?

 

Disse prosessorene er jo beregnet på 266MHz buss, men jeg lurer på å kjøre den på 333MHz med PC2700 ram. Er det helt kurant?

 

Hvis multiplier kan endres er det jo greit men hvis ikke er XP1700 et bedre valg enn 1800? XP1700 vil da gå på 1.46GHz * 333/266 = 1.825GHz (tilsvarer XP2200), mens 1800 vil gå på 1.913GHz (tilsvarer XP2300)

 

Har tenkt forholdsvis standard ok kjølevifte og ikke noe fancy greier. Må bare ha mest ytelse for penga...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utdrag fra test på anandtech:

 

Using a factory locked Athlon XP 2400+ processor, all we had to do was simply lower the CPU multiplier down to 8X and increase the FSB as high as we possibly could without jeopardizing stability and without increasing voltages. This was made possible by a great feature the ASUS A7N8X Deluxe affords (as do all nForce2 motherboards), and that's the ability to adjust the CPU multiplier in the BIOS without having to do physical modification to the CPU. Therefore, all you have to do is install your multiplier-locked Athlon XP CPU into your nForce2 motherboard and voila; you can adjust all the available multipliers to your heart's content. However, make sure you purchase the right type of Athlon XP; only Thoroughbred-B processors have this capability on nForce2 motherboards. You cannot change the multiplier of a locked Palomino or Thoroughbred-A processor in any of the six nForce2 motherboards being reviewed today.

 

Her er testen: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759

Lenke til kommentar

Du har rett Spaz:

 

Not all BIOS's are the same especially when it comes to being able to unlock your processor multiplier setting. You will need to wait for the 1003 version that will unlock your cpu. Present, December 2002 BIOS versions available from ASUS do not give you that facility. But then it will not unlock all AMD Athlon XP processors either

 

http://www.a1-electronics.co.uk/AMD_Sectio...A7N8X_pg2.shtml

Lenke til kommentar

Quote fra alt.comp.periphs.mainboard.asus:

*******

Hey Guys...

Reflash back to either "E" or "C" as the 1001G will not allow a

multiplier unlock. Be aware that only Tbred "B" revision CPU's can be

faithfully unlocked without touching the CPU proper.

 

Also, turn off STOP ON ALL ERRORS in the BIOS setup.

 

Good Luck,

 

LjG

*******

 

Med andre ord mye motstridende ute og går... jeg får bare bestille A7N8X og en XP1800 T-bred tenker jeg - så får vi se

Lenke til kommentar
Quote fra alt.comp.periphs.mainboard.asus:

*******

Hey Guys...

Reflash back to either "E" or "C" as the 1001G will not allow a

multiplier unlock. Be aware that only Tbred "B" revision CPU's can be

faithfully unlocked without touching the CPU proper.

 

Also, turn off STOP ON ALL ERRORS in the BIOS setup.

 

Good Luck,

 

LjG

*******

 

Med andre ord mye motstridende ute og går... jeg får bare bestille A7N8X og en XP1800 T-bred tenker jeg - så får vi se

 

Stemmer det som stod på news der. Hadde G selv og da funket ikke multiplierendringer. La inn E og da funket det igjen.

 

400 x 10 = bra ytelse

400 x 11 = enda bedre :)

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt en xp2200 og et abit NF7(nforce2), vil det si at jeg må låse opp for å få forandre multiplier ? Cpuen kommer fra komplett, om dem selger a eller b versjoner vet jeg ikke. Noen som vet ?

 

nei men det hadde jeg sjekket før jeg hadde bestillt hadde jeg hvert deg! det er tross allt 5W forskjell på strømforbruket! det er overklokkingsmuligheter det!

Lenke til kommentar

Spurte på amdforums, der fikk jeg Denne linken hvor det står koden til de forskjellige cpuene, og om dem er a eller b versjoner. Min er en AXDA2200DKV3C, som da er en a versjon :(

Alikevell sa folkene på forumet at det gikk greit å unlocke, siden jeg hadde nforce 2 kort. Jeg trudde det gikk på cpuen jeg, at b versjonen hadde åpen multiplier mens a ikke hadde ? På det forumet hevdet iallefall de at visst man hadde nforce2 hovedkort (vet at asus sitt sliter litt med akkurat dette men, jeg har abit :) ), så ville man være istand til å stille multiplier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...