Gå til innhold

Cheeseburger - hvilken ost?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Begynner å bli lei av Norvegia eller Synnøve når jeg lager hjemmelagd cheeseburger. Når man bestiller cheeseburger på McDonalds, Burgerking osv. er det på en ost som ser ut som en blanding mellom hvitost og brunost :!: Burgeren er fæl, men osten er sinnsykt god! Noen som vet om det går an å få tak i slik ost for å lage hjemmelagd burger?

Endret av sindrejibb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen butikker med stort varesortiment har noe som kalles burgerost som er litt brun/orangeaktig i fargen. Meny og Ultra er steder jeg kan tenke meg at de har slikt.

Skrevet

Har prøvd Tine som cheddar eller noe. Men den er bare helt rar. Kritthvit og smuldrer opp på samme måte som parmesan ol. Finner ingen cheddar-ost som er som cheddar du får på HardRock Cafe osv.

Skrevet

Ultra i Stavanger har flere forskjellig cheddar-typer. Både i en fast klump og ferdig oppskjært. Funker gull. Ikke at jeg eter så jævlig mye cheeseburgers da, men greit å vite.

Skrevet

Tine solgte før "Burgerost" som var skikkelig perfekt for vel, burgere. Dog sluttet de desverre å selge den typen ost for et par år tilbake.

Skrevet
Bruk Jarlsberg da vel :p Syns den passer best uansett ;)

8868785[/snapback]

enig! Jarlsberg er en av de beste smelte ostene du får...

nb: den smaker +%¤# når den ikke er smeltet...

Skrevet (endret)

McDonald's bruker Cheddar fra Tine (uten om på Big Tasty, der er det en eller annen hvitost fra Tine), om det er mulig å få kjøpt denne i butikken vet jeg ikke. Osten smaker ganske så ekkelt kald, men når den er smeltet i en burger er det nydelig.

Endret av Arbakadarba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...