Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger litt hjelp til å lage en admin konto som IKKE kan endre på elementer i Active Directory?

 

Jeg er hos en kunde der jeg har en slik konto, men jeg klarer jo ikke å se hvordan de har fått det til.

 

Kontoen må jo være medlem av lokal administratorgruppe på serveren, og den bør ha leserettigheter i AD, men aldri skrive.

 

Jeg ser for meg å løse dette med Group Policy.

 

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg trenger litt hjelp til å lage en admin konto som IKKE kan endre på elementer i Active Directory?

 

Jeg er hos en kunde der jeg har en slik konto, men jeg klarer jo ikke å se hvordan de har fått det til.

 

Kontoen må jo være medlem av lokal administratorgruppe på serveren, og den bør ha leserettigheter i AD, men aldri skrive.

 

Jeg ser for meg å løse dette med Group Policy.

 

Noen gode forslag?

8868520[/snapback]

Bare å lage en vanlig bruker det , og legge den til i gruppen 'local admins'

 

:)

:ph34r:

Lenke til kommentar

Da må du pluke en av de andre admin gruppene i din AD , backup operators, exchange admins + + , du kan også gi en 'vanlig' bruker local logon rights via AD .

 

Nøyaktig hva skal brukeren kunne gjøre ? Du må spesifisere mer nøyaktig for at jeg skal kunne hjelpe deg bedre...

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Da må du pluke en av de andre admin gruppene i din AD , backup operators, exchange admins + +  , du kan også gi en 'vanlig' bruker local logon rights via AD .

 

Nøyaktig hva skal brukeren kunne gjøre ? Du må spesifisere mer nøyaktig for at jeg skal kunne hjelpe deg bedre...

 

:ph34r:

8894101[/snapback]

Det skal være en begrenset admin bruker som eksterne konsulenter kan låne, istedet for å låne bort administrator-kontoen.

Brukeren trenger mulighet for å logge seg på en server via RDP, kunne installere/avinstallere programvare, restarte serveren om nødvendig.

 

Omtrent alt, men ikke tilgang til å f.eks endre seg selv i AD, eller endre andre kontoer i AD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...