Digidice Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 (endret) Har testet litt nå med HDR i Oblivion. Syns det blir alt for sterkt lys, kikker jeg på bakken samt noen bygninger så har texturene nesten forsvunnet helt vekk for det er så kraftigt lys. Ødelegger mye av den fine grafikken i spillet, og NPC oser lissom sånn blurry lys og det reflekterer fra ansiktene deres. Har prøvd gang på gang for jeg vil jo gjerne bruke denne funksjonen men klare det ikke da det blir for "overkill" Hva syns dere om Bloom/HDR i spillet ? Endret 14. juni 2007 av Digidice
MiSP Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Jeg har sett bedre implementeringer av HDR, men jeg liker Oblivion sin. Det er ikke for lyst hos meg, meningen er jo at dine virtuelle øyne i spillet skal innstilles etter lysforholdene. Ser du opp på solen i ett sekund blir alt dimmet ned, og du ser solen klart. Ser du da ned på bakken er alt veldig mørkt, og så blir det lysere igjen. Snur du deg opp mot solen igjen blir alt helt lyst før øynene dine blir vennet til det. Det finnes INI-innstillinger du kan endre for å stille ting relatert til HDR og Bloom, men personlig har jeg ikke brukt disse, og kan derfor ikke si mye om dem annet enn at jeg mener "problemet" ditt kan fikses.
Digidice Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Skrevet 14. juni 2007 Jeg har sett bedre implementeringer av HDR, men jeg liker Oblivion sin. Det er ikke for lyst hos meg, meningen er jo at dine virtuelle øyne i spillet skal innstilles etter lysforholdene. Ser du opp på solen i ett sekund blir alt dimmet ned, og du ser solen klart. Ser du da ned på bakken er alt veldig mørkt, og så blir det lysere igjen. Snur du deg opp mot solen igjen blir alt helt lyst før øynene dine blir vennet til det. Det finnes INI-innstillinger du kan endre for å stille ting relatert til HDR og Bloom, men personlig har jeg ikke brukt disse, og kan derfor ikke si mye om dem annet enn at jeg mener "problemet" ditt kan fikses. 8858159[/snapback] Ja jeg kan se fordelen i og bruke det, men som default ser det ut til at det er alt for kraftigt siden jeg ikke klare og se texturene på bakken til tider. At den ikke altid dimmer seg ned mens jeg ser på ting, samt det at du også ser det på ansiktene på folka var jo litt vel drastisk bruk av HDR. Ja en mulighet til og stille ned effekten i ini fila hadde gjort seg, si en skala fra 0-100% så vil jeg hatt 60% av effekten.
MiSP Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Det er som nevnt fullt mulig, bare søk litt på nettet (eller lek deg med INI-filen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå