RulleRimfrost Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Et par små spørsmål her. Nr 1 - Jeg parser inn store filer, kanskje opp til 20Mb og 2-300 000 linjer, til et DataSet på 30 DataTables.Dette skal jeg sende til en ms sql database med SqlBulkCopy. Kan en benytte For - Each løkker på DataSet ? For Each DataTable in DataSet BulkCopy_proc() Next Nr 2 - Jeg har 2 Forms, "main" og "importer". Begge starter med "Public Class ....". I "main" har jeg kun en knapp som skal fyre opp "importer" Private Sub Button1_Click(..... Show(importer) End Sub Allikevel, når jeg starter prosjektet i debugger så starter den "importer" direkte. Noe jeg har glemt her ?
GeirGrusom Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Man kan bruke for each på alt som implementerer IEnumerable og IEnumerable<> Hvis den avslutter uten videre, mistenker jeg at datasettet er tomt.
RulleRimfrost Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Skrevet 14. juni 2007 Neida. Har ikke prøvd noen av delene enda. Jeg bruker en hel dag på å kode slikt (helt nybegynner), så skulle bare høre at ideen var sunn før jeg satte i gang. Noen ideer til hvordan jeg kan bestemme hvilket Form som vises når jeg starter programmet ?
aadnk Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Allikevel, når jeg starter prosjektet i debugger så starter den "importer" direkte. Noe jeg har glemt her ? 8857938[/snapback] Gå til Project -> <Navn på prosjekt> Properties ... -> Startup Form og sett den til main.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå