Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal jeg fortelle, eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg ville sagt at han var for gammel for deg, men det er meg :)

8868007[/snapback]

njesh, et par-tre år fra eller til spiller da ingen trille bare man liker personen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig der. Jeg tror jeg ville fortalt han det for jeg tror det er mer å angre på hvis du ikke gjør det.

Føler han det samme kan dere ha det fint sammen den siste tiden dere har sammen og kanskje til og med finne en måte for long distance forhold.

Føler han ikke det samme som deg så har du sagt det, og han vil sikkert gi deg et skikkelig farvel. Samtidig som du får bort den uggende følesen i magen om at du burde ha sagt det.

Skrevet
Jeg ville sagt at han var for gammel for deg, men det er meg :)

8868007[/snapback]

njesh, et par-tre år fra eller til spiller da ingen trille bare man liker personen :)

8868298[/snapback]

Jo jeg syntes det spiller en rolle når hun er 15/16 år og han er 18/19..

Skrevet

Profilen sier at hun er 16, og da er hun lovlig. Og lovlige personer kan som kjent gjøre hva de vil med hvem de vil uansett alder uten at det skal få juridiske konsekvenser for noen av partene så lenge det er frivillig. Om noen da, for å sette det litt på spissen, føler for å være sammen med en som er dobbelt så gammel, så er ikke det mitt bord. Jeg sidestiller det litt med homofili, jeg ønsker ikke å stå her og moralisere og si at det er ekkelt.

Selv ville jeg ikke (fremdeles satt på spissen) datet en førtiåring eller en annen gutt, men hva andre finner på er ikke mitt bord. Skulle ønske andre her delte min tankegang eller ihvertfall vurderte det litt før de postet...

Så lenge man er voksen nok til å ta ansvarlige valg og til å se at man potensielt kan bli utnyttet av en annen part og ta hensyn til dette i sine valg, så er det tåpelig å putte en finger i trynet på vedkommende og si at dette her er feil/"synd"/ekkelt!

Skrevet

Sex driter jeg i da, men jeg syntes at en slik aldersforskjell kan være litt for mye i den alderen. Han er voksen og hun bare barnet.. Men for all del, kjør på, jenter gjør det sånn i dag.

Skrevet (endret)

Hvis du føler deg så, vel... sjarmert av han, hadde det kanskje vært en grei ting å få ut. Som alle andre sier så vil det være noe man angrer på i ettertid. Si det, og si det fort for tiden renner ut, og selv om det er mange fisk i havet, er bruk-og-kast-teknikken ikke å anbefale :)

EDIT: Ga det innlegget i det hele tatt mening? :hmm:

Endret av Comprade
Skrevet
Sex driter jeg i da, men jeg syntes at en slik aldersforskjell kan være litt for mye i den alderen. Han er voksen og hun bare barnet.. Men for all del, kjør på, jenter gjør det sånn i dag.

8872336[/snapback]

Sex eller ikke sex, I rest my case!

Skrevet
Hvis du føler deg så, vel... sjarmert av han, hadde det kanskje vært en grei ting å få ut. Som alle andre sier så vil det være noe man angrer på i ettertid. Si det, og si det fort for tiden renner ut, og selv om det er mange fisk i havet, er bruk-og-kast-teknikken ikke å anbefale :)

EDIT: Ga det innlegget i det hele tatt mening? :hmm:

8872473[/snapback]

Hehe, ja lilling. Det gjorde det. :)

Men som jeg tydeligvis ikke har sagt så tydelig for deg er at jeg faktisk nå _liker_ ham. Menmen, du har jo skjønt det nå...

Skrevet

En liten "oppdatering". Jeg snakket med han i natt, og jeg har funnet ut at han er forelsket i ei anna ei. :( Så jeg tror nok at mine følelser blir holdt for meg selv, i hvert fall nå når jeg _veit_ at han er forelsket i noen andre.

Jeg har brent meg på den før...

Skrevet

Det var vel egentlig til det beste. Kanskje lettere å komme over han nå som du vet at det ikke er noen framtid i forholdet. Og et avstandsforhold hadde vel vært enda verre.

Skrevet

Sånn.

Da var det fortalt, riktignok ikke av meg, men han fikk vite det, og vi har pratet sammen. Jeg tvilte med god grunn, han er meget forelsket i ei anna ei, og det er ikke hvem som helst heller. Det er ei god venninne av meg, som var ei av de som maste mest om at jeg skulle fortelle det til han. Så... Går kveld var ikke en hyggelig kveld. Men, jeg møtte han i dag, og alt gikk greit. Så nå er vi bare gode venner, og jeg har en tid foran meg der jeg må jobbe litt. Men det går nok over etterhvert, det bare er fryktelig trist akkurat nu.

Takk for alle svar i denne tråden! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...