Gå til innhold

trafikk ulykke, ansvar, straff?


ziper

Anbefalte innlegg

Det var begges feil. Du burde ha ventet til etter krysset med forbikjøringen, hun burde ha plassert seg riktig, brukt tegn i godt tid og sjekket speil/blindsone. Jeg unnlater selv av og til å bruke tegn og plassering, men da bare i tilfeller hvor det er ingen andre trafikanter til stede.

 

Det jeg lurer på er om du kunne ha lurt deg unna alt ansvar på stedet, om du hadde samvittighet til det? Hvis hun lå helt til høyre i kjørebanen, skulle til venstre og svinget inn i deg i krysset, så kunne du jo ha sagt at du var på vei til venstre i krysset. Hvis verken du eller sykkelen tok skade, så kunne jo ikke farten ha vært så stor. I et slikt tilfelle ville jo du ha gjort alt rett, ettersom en bil som ligger til høyre i et kryss alltid skal rett fram eller til høyre.

 

Men skademeldinga er jo allerede sendt inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kunne jo seff sagt at jeg også skulle til venstre men det tengte jeg ikke på siden jeg var litt oppskaket der og da, det ble ingen store skader var bare det at jeg fikk vondt i foten og at front fangeren hennes fikk seg en liten knekk ute på enden.

 

det var heller ikke så stor fart regner med at det var mellom 30-50 ikke sikker.

 

har ikke sendt inn skademeldingen men den er skrevet ut og skal sende den i morgen.

Lenke til kommentar

Har du skrevet konkret at du skulle rett frem?

Hvis ikke så går det jo ann å legge ved en lappe med underskrift som der du forteller hele situasjonen mere detaljert, om du ikke allerede har skrevet det nok detaljert allerede, og der du skriver at du skulle til venstre..

Lenke til kommentar

Hmm, hodet mitt sier skylddeling, hjertet sier at det er bilistens feil. Er ikke helt sikker her, og jeg syns det er en relevant og interresant situasjon (om det kan kalles det...).

 

Du burde kanskje ikke ha kjørt forbi i krysset, men bilisten gjorde jo strengt tatt alt feil også (Feil plassering, manglende tegngivning, sjekk av speil/dødvinkel).

 

Fint om du oppdaterer posten med resultatet, for jeg kunne godt tenke meg å høre det og begrunnelsen for det. Uansett får vi være glade for at det ikke ble personskade. Materielle ting kan alltids fikses.

Lenke til kommentar

Trådstarter har like mye feil, for jeg ville nok tolket hans kjøring som "feilplassering" også, om han skulle rett frem, for da skulle han vistnok ha vært til høyre i feltet, BAK bilen.

Derfor vil nok dette bli skylddeling.. Lattelig om det blir noe annet..

 

Men skulle han til venstre derimot... Da har nok bilisten ALL skylden..

Tror nok uansett ikke trådstarter har noe å tape her, siden etter min mening så er det værste som kan skje er at det blir skylddeling, og de må fikse sine egne kjøretøy, og det ble jo ingen skade på sykkelen hans, så...

 

Jeg tipper du slipper lett unna, men håper at du tenker over det videre når du er ute i trafikken, at du må forvente det værste.. Billister er dumme.. Jeg har selv holdt på å kollidere i en ambulanse i en rundkjøring fordi at den plasserte seg mongo..

Lenke til kommentar
Men skulle han til venstre derimot... Da har nok bilisten ALL skylden..

Tror nok uansett ikke trådstarter har noe å tape her, siden etter min mening så er det værste som kan skje er at det blir skylddeling, og de må fikse sine egne kjøretøy, og det ble jo ingen skade på sykkelen hans, så...

 

8849411[/snapback]

 

man betaler vell ikke for sitt eget kjøretøy ved skylddeling? betaler man ikke halvparten av totale kostnader da? eller er jeg totalt på bærtur her nå? :p

Lenke til kommentar
man betaler vell ikke for sitt eget kjøretøy ved skylddeling? betaler man ikke halvparten av totale kostnader da? eller er jeg totalt på bærtur her nå? :p

8850578[/snapback]

Plukk med noen blåbær mens du er på tur da, så kan vi spise pannekaker ilag.

 

Hehe, man fikser sine egne kjøretøy ja..

Samme om du skulle en gang være i en situasjon som jeg var i, og krasje speil mot speil (med bil) når dere møter hverandre på en smal vei..

Er begge i fart, så er det med en gang skylddeling..

Da er det bare å si takk og farvell, og kjøre videre :p

(Selv om den andre billisten IKKE LÅ HELT TIL HØYRE :sint: )

Lenke til kommentar
man betaler vell ikke for sitt eget kjøretøy ved skylddeling? betaler man ikke halvparten av totale kostnader da? eller er jeg totalt på bærtur her nå? :p

8850578[/snapback]

Plukk med noen blåbær mens du er på tur da, så kan vi spise pannekaker ilag.

 

Hehe, man fikser sine egne kjøretøy ja..

Samme om du skulle en gang være i en situasjon som jeg var i, og krasje speil mot speil (med bil) når dere møter hverandre på en smal vei..

Er begge i fart, så er det med en gang skylddeling..

Da er det bare å si takk og farvell, og kjøre videre :p

(Selv om den andre billisten IKKE LÅ HELT TIL HØYRE :sint: )

8850628[/snapback]

 

ok takk for svar, var litt usikker som jeg sa =)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Saken er den at det gikk an å kjøre rett frem i trådstarters kryss, og han skulle rett frem. Bilisten plasserte seg helt feil og ga ikke tegn til venstre. Trådstarter tolket dette (helt korrekt) som at hun da skulle rett frem eller til høyre, så han prøvde å ta en ulovlig forbikjøring på hennes venstre side i krysset. Da ble det kræsj.

 

Kombinasjonen av begges handlinger forårsaket ulykken, altså blir det sannsynligvis skylddeling.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Jeg vil si at hun/han som kjørte bilen gjorde en utrolig dårlig plassering i tillegg til at hun/han ikke brukte blinklys. Men skjønner ikke hvorfor han måtte kjøre forbi i krysset. Tjener heller ikke mye tid på å kjøre forbi.

 

Har selv vært utsatt for noe lingnende. Da skulle jeg svinge til venstre med moped da en bil så sjansen til å kjøre forbi på venstersiden.

Brukte blinklys så det ble bilførers skyld. Hele siden på scooteren ble ødelagt så det ble tap av bonus for bilføreren.

Lenke til kommentar

Er man litt frekk her, kan man jo bare si at amn skulle til venstre, slik andre har foreslått.. I og med at bilen har vært helt feilplassert, og ikke blinket, fortjener ikke føreren bedre. Skjønt, trådstarter blinket jo heller ikke til venstre (iom at han ikke skulle dit), så han blir jo uansett ikke uten skyld. Men bilisten har neppe sett det, så det er jo lov å prøve seg.

Lenke til kommentar
(...)

Har selv vært utsatt for noe lingnende. Da skulle jeg svinge til venstre med moped da en bil så sjansen til å kjøre forbi på venstersiden.

Brukte blinklys så det ble bilførers skyld. Hele siden på scooteren ble ødelagt så det ble tap av bonus for bilføreren.

8984983[/snapback]

Veldig uoppmerksomt av bilføreren. Har bevitnet et par lignende tilfeller hvor uoppmerksomhet og bråsjanser har vært årsaken. Sånt er rett og slett unødvendig, virker som noen er for opptatt med å telle skyer på himmelen når de sitter bak rattet.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar
(...)

Har selv vært utsatt for noe lingnende. Da skulle jeg svinge til venstre med moped da en bil så sjansen til å kjøre forbi på venstersiden.

Brukte blinklys så det ble bilførers skyld. Hele siden på scooteren ble ødelagt så det ble tap av bonus for bilføreren.

8984983[/snapback]

Veldig uoppmerksomt av bilføreren. Har bevitnet et par lignende tilfeller hvor uoppmerksomhet og bråsjanser har vært årsaken. Sånt er rett og slett unødvendig, virker som noen er for opptatt med å telle skyer på himmelen når de sitter bak rattet.

8985025[/snapback]

Det var bare flaks at det gikk som det gikk. Hadde jeg svingt 1 sek før hadde jeg fått nærkontakt med en kufanger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...