C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 øyh! Jeg skal koke sammen HTPC (nå har vel omtrent alle på forumet hørt om den?) og nå lurer jeg på hva slags disk jeg skal ha. Jeg har primært vurdert 2.5" på grunn av at de er stillegående, men burde det gå like greit med 3.5"? Hvis jeg skaffer en 3.5" som er så stille som mulig, blir den på stillhetsmessig nivå med en 2.5"? I min prisklasse (500-600kr, til nød litt mer) er det jo mer ytelse og GB i 3.5", så jeg heller vel litt i den retningen. -G.G.
KAS Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Min erfaring er at det er STOR forskjell i støynivået mellom 2,5" og 3,5"-disker. Hvis målet er en stillest mulig maskin, så er det ikke tvil om at 2,5" er veien å gå. Hvis plasshensyn veier tyngre enn støy, så kan dette være et riktig valg. Disse er laget for bruksområder som ditt og skal være spesielt stillegående.
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Skrevet 13. juni 2007 CinemaStar ja, den hadde jeg nesten glemt. Skal se nærmere på den. Det frister med Raptor X (vindu ), men det er jo støynivåene som er greia her så da er det kanskje like greit at prisen skremmer meg vekk fra den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå