Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcn låser seg i spill


Anbefalte innlegg

Har seg sånn at min pc låser seg hele tiden når jeg sitte og spiller css og bf2. Det hender at den låser seg når jeg loller på msn og internett også men det er ikke ofte. Når jeg spiller låser den seg så og si hver gang.

 

Den får også bluescreen av og til. Har slitt siden jeg kjøpte den hos en kompis for et par måneder siden.

 

Specs:

7800 GT

2gigs ocz 3200

250gb WD

AMD 64 3200+

 

Svar en eller anna expert plix!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde formatert hele dritten. Lagt inn alle driverne pånytt.. Hjelper ikke det, da tror jeg det er noe feil. Tipper minne. :)

8845560[/snapback]

Formatert og innstalert på nytt 4-5 gang. Ja har tenkt på at det kan være minnet. Men det er kjipt vist det er ødelagt.

Lenke til kommentar
Har du prøvd annet minne.. Dessuten er minne veldig billig nå da..

8845667[/snapback]

Jo men kjøpte pcn fordi min gamle klikka fullstendig. Tenkte at jeg sku vente med og kjøpe uber pc. Har ikke lyst og kjøpe deler til denne.

 

Har ikke testa anna minne btw. Men hva er sjangsen for at 4 brikker er ødelagt.

Endret av Goez89
Lenke til kommentar

bluescreen er som regel minne rellatert. hvis minne er twaket i bios eller du har for mye strøm på minne kan du få dette problemet. skjekk i BIOS hva dine inst. er

 

Hvilke 3200 OCZ brikker har du. og er alle dine brikker av samme type /samme CAS: eks CL 2-3-2-5

 

Det kan jo hende at kompisen din har satt inn en blanding av minne brikker for at det skal se bra ut når han selger pc'en Selges m mye RAM. også er det en blanding av flere typer / Fabrikkater.

 

Bruk dette programmet å se etter

http://www.cpuid.com/download/cpu-z-140.zip

post-53268-1181697267_thumb.jpg

Endret av omegaV8
Lenke til kommentar
bluescreen  er som regel minne rellatert. hvis minne er twaket i bios eller du har for mye strøm på minne kan du få dette problemet. skjekk i BIOS hva dine inst. er

 

Hvilke 3200 OCZ brikker har du. og er alle dine brikker av samme type /samme CAS: eks CL 2-3-2-5

 

Det kan jo hende at kompisen din har satt inn en blanding av minne brikker for at det skal se bra ut når han selger pc'en Selges m mye RAM. også er det en blanding av flere typer / Fabrikkater.

 

Bruk dette programmet å se etter

http://www.cpuid.com/download/cpu-z-140.zip

8848076[/snapback]

Ja alle brikkene er identisk. 2-3-2-5. Jeg lasta ned det programmet og alle brikkene var helt like der også. Så når jeg kommer hjem skal jeg Ta ut alle brikkene og teste en og en.

Endret av Goez89
Lenke til kommentar

Hei!

Vist det er SATA disk i maskinen bør du forsikre deg om at data kabelen sitter skikkelig på HK, dette var et problem med DELL maskiner for noen år tilbake. Kabelen satt rett og slett for løst da det ikke var noe låsefeste for kabel på HK, mistet kontakt i ny og ne som resulterte i Blå Skjerm. Løste problemt ved og kjøpe ny kabel. Hører med til historien at dette var en helt ny DELL maskin, låste seg 5 ganger under "første" oppstart og forsatte slik til vi prøvde kabelen. DELL teknikker hadde da allerede vært på huset og skiftet RAM.. Bomtur :-)

 

mvh

Abbyss

Lenke til kommentar
Kan også være strømforsyning som ikke leverer nok

8849452[/snapback]

Har en 500watt hiper. Det burde vell holde til komponentene?

 

Og jeg tror kabelen fra disken sitter sikkelig har tatt den av og på flere ganger. Men problemene fortsetter.

Endret av Goez89
Lenke til kommentar

Et tips jeg fikk en gang jeg hadde tilsvarende problemer med Delta Force (4) var og oppgradere skjermkort driveren, men bruk da den som er levert av kort produsenten! Har dårlig erfaring med de som følger med Windows Update... (Merk: dette virket ikke for meg, men man vet jo aldri...)

Samtidig kan du jo fjerne kort som modem, nettverkskort osv for og teste om disse kan ha innvirkning. Har du internt nettverksort (fast på HK) kan du slå dette av i BIOS. Har opplevd at dette "kortet" har fått seg en smekk (ved torden) og gjør maskin veldig ustabil.

 

mvh

Abbyss

Lenke til kommentar
Et tips jeg fikk en gang jeg hadde tilsvarende problemer med Delta Force (4) var og oppgradere skjermkort driveren, men bruk da den som er levert av kort produsenten! Har dårlig erfaring med de som følger med Windows Update... (Merk: dette virket ikke for meg, men man vet jo aldri...)

Samtidig kan du jo fjerne kort som modem, nettverkskort osv for og teste om disse kan ha innvirkning. Har du internt nettverksort (fast på HK) kan du slå dette av i BIOS. Har opplevd at dette "kortet" har fått seg en smekk (ved torden) og gjør maskin veldig ustabil.

 

mvh

Abbyss

8850226[/snapback]

Har innstalert alt mulig drivere fra nvidia men har ingen ting og si! NÅ skal jeg teste med de rambrikkene. Finnaly

 

Tror jeg tester to omgangen så jeg kan spille bf2.

Endret av Goez89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...