Gå til innhold

Ny scanner - A3 eller A2 - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha ny scanner i A3 eller A2 format.

 

Finnes det scannere i A2 format (regner med at A3 finnes)?

Hvor kan jeg få tak i A3 og A2 scannere?

Er det noen som har scannere å annbefale?

Jeg vet ikke hvor dyre slike scannere er, så dere får bare komme med forslag.

Her er det Produktguiden klarte å oppdrive... A2-scannere fins sikkert, men koster nok i størrelsesorden en førstepremie på flaxlodd (OK da, kan være du får til noen hundretusener - uansett ikke for forbrukere...)
Lenke til kommentar

Faren min sa at han kan bruke ca. 10 000 kr, men gjerne mindre, så da blir det vel en A3 scanner. Hvordan er forskjellen i kvalitet på de scannerene i produktguiden. Vil scanneren til 5000 (Mustek P 3600 A3 Pro) gi god kvalitet? Vil det være stor forskjell på den og f.eks. de til 10000 og 15000?

Lenke til kommentar
Faren min sa at han kan bruke ca. 10 000 kr, men gjerne mindre, så da blir det vel en A3 scanner. Hvordan er forskjellen i kvalitet på de scannerene i produktguiden. Vil scanneren til 5000 (Mustek P 3600 A3 Pro) gi god kvalitet? Vil det være stor forskjell på den og f.eks. de til 10000 og 15000?

Jeg har ikke kjennskap til noen av disse, så jeg vil ikke begi meg ut på kvaliteten, men generelt er nivået på scannere blitt svært høyt, selv (A4-scannere) til 5-600 kr har i mange år gitt utrolig bra resultat. Jeg vil derfor bli svært forundret om han blir misfornøyd med den Mustek-scanneren, selv om jeg ikke kan gå god for at den er bra basert på erfaringer. De dyrere er sikkert bedre, men om faren din vil legge merke til det, er ikke like sikkert...

 

Det han skal være klar over med den (eller rettere sagt butikken) er at den kommer fra Frankrike. Firmaet opererer i Norge på norske premisser, så forbrukerkjøpsloven gjelder selvfølgelig, men faren din må regne med at evt. reklamasjoner må til Frankrike. Det trenger ikke bli noe problem, og uansett er besparelsen opp til neste modell (i produktguiden, det finnes andre som ikke er der, jeg fant en på IT Butikken til ca 11000) så stor at det kan lønne seg. Men jeg anbefaler å tråle markedet ganske grundig, for noen har sikkert en A3-scanner til omtrent samme pris et eller annet sted, og i denne klassen får du nok igjen for å bruke litt tid på leting...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...