Gå til innhold

Gaming-PC 20 000, C2D. DDR3.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ha en gaming PC til 20 000 kr. Den bør kanskje ha DDR3, men er ikke så sikker på om jeg behøver dette? Er det noen fordeler som skulle få meg til å velge DDR3 istedet for DDR2? :)

 

Her er en Link til det oppsettet jeg har tenkt på nå: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47574

 

Jeg er klar over at PSUen er så og si overkill, men jeg har liksom bestemt meg for å investere i en god en når jeg først kjøper. :)

 

Jeg kommer også til å kjøpe Core 2 Quad når de kanskje går ned i pris den 22. Juli. (Visst ikke blir det vel Core 2 Duo) :)

 

Prisen skal vere inkl. skjerm.

 

PCen skal brukes til spilling og redigering av film+ vanlige hverdagsoppgaver. :)

 

Mvh LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den E6700en symboliserer en Core 2 Quad. De er jo spådd å gå ned i pris til høsten.

 

Og når det gjelder PSU :) : Jeg skal overklokke Quad CPU, putte inn vannkjøling og så skal jeg antagelig ha CrossFire eller SLI. :) Tenkte jeg skulle gå for en god PSU med en gang i stedet for at jeg må kjøpe en ny en etter noen år. Og så har den jo 5 års garanti da. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke særlig rik nei. :p

 

Prisen på oppsettet med vannkjøling, kommer på litt under 23000 kr. :)

 

Men det vil vel være smart å gå for en Quad Core CPU når de går ned i pris og overklokke den opp til 3 ghz? :)

 

Tenker på en Q6600, den skal vel klare 2,7 ghz uten å måtte stille på volten har jeg hørt. :) Den klarer fint 3,0 ghz med andre ord. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Du posta nesten akkurat det samme litt ovenfor her. :)

 

Men shit au. Skal for det meste bruke den til spilling og videoredigering. :)

8843266[/snapback]

ahh ok

fett nok du skal vel ha zalman fatalty 1 kabinett?

hehe drømme kabinettet mitt jo

8843286[/snapback]

 

Tenkte på det en stund, men det er fryktelig dyrt. :( Men fryktelig fin design på det da. :) Og så prata jeg ved en fyr på youtube som hadde det. Han sa det kunne bli litt trangt med vannkjøling, men om du velger zalman sine løsninger så vil det vel gå bra. Du kan nå forresten få en link til et par review av kabinettet. :)

 

Den ene er et review og den andre er en som har det, begge er videoer: :)

 

 

http://youtube.com/watch?v=1ORWGldW6wg

 

Du har vel kanskje sett dem, men i tilfelle..... :)

Lenke til kommentar

Det skrev jeg litt ovenfor her. Til Rulator faktisk. :) Men kan godt skrive det i første post, er vel smart det. :)

 

PCen skal forresten brukes til Spilling og redigering. :)

 

Og er det noen som vet om P35 støtter CrossFire?

 

Jeg setter pris på alle svar jeg har fått til nå, mange takk. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...