Jump to content
Sign in to follow this  
Eulogist

Lang Stamme til Cyber 370?

Recommended Posts

Hei, jeg har nå kjøpt ny motor med lang stamme til min Cyber 370 og lurer på om det gjør stor forskjell? Cyber skal egentlig ha kort stamme! Jeg har ikke prøvd båten med lang stamme enda, så jeg er veldig nysjerrig på dette før jeg betaler for motoren!!

Hva er ulempen med lang stamme når den egentlig skal ha kort!

Takker for svar :D

Jeg lurer litt på det samme. Hva blir egentlig forskjellen på en båt som egentlig skal ha kort stamme hvis motorene er identiske ellers?

Noen kammerater av meg sier at det kun vil ta litt lengre tid å komme i plan, men at båten vil bli mye bedre (deiligere som de sier) å svinge med. Vet ikke om dette stemmer jeg, så lurer litt selv :)

du mister veldig mye fart, båten blir vel ikke noe bedre og kjøre med, hvorfor ikke heller kjøpe kort stamme da?? det er ikke bare og kaste seg over den første motoren man ser.......

Annonse

Blir helt forvirra her jeg :S Har en kammerat av meg som jeg har en heftig diskusjon med nå, han påstår at man ikke vil merke noen forskjell på lang og kort stamme på båt beregnet for kort stamme under 16fot :S Hjelp!

hm, jeg skal bort og hente motoren om 5min, jeg vet ikke om pappa har betalt for den enda.! er litt engstlig nå. grunnen til at jeg gikk for motoren var prisen, fikk den veldig billig!! hjelpe og trøste :p

noen med erfaring her som kan fortelle meg forskjellen? :p

hm, jeg skal bort og hente motoren om 5min, jeg vet ikke om pappa har betalt for den enda.! er litt engstlig nå. grunnen til at jeg gikk for motoren var prisen, fikk den veldig billig!! hjelpe og trøste :p

noen med erfaring her som kan fortelle meg forskjellen? :p

8836945[/snapback]

Hvis du får den veldig billig ville jeg jo kjøpt den uansett og solgt den med fortjeneste.....

robin89? vet du enkli hva du snakker om? du kommer med forskjellige argumenter hele tiden. føste innlegget ditt var det ikke så farlig, men på resten blir det farligere og farligere med lang stamme!!

ikke at jeg klager, jeg er kjempe fornøyd med å få svar jeg:D

robin89? vet du enkli hva du snakker om? du kommer  med forskjellige argumenter hele tiden. føste innlegget ditt var det ikke så farlig, men på resten blir det farligere og farligere med lang stamme!!

ikke at jeg klager, jeg er kjempe fornøyd med å få svar jeg:D

8838173[/snapback]

Lurer litt på det samme her nå jeg også. Hvorfor blir det verre og verre?

Jeg kjørte med 30hk lang stamme på en båt laget for kort ifjor. Båten går tregere og er litt anderledes i svingene og bølger fra siden (motoren stikker jo lenger ned).

Det spruter også litt bak båten.

ja, jeg prøvde båten i går med lang stamme, og det gikk helt fint, sprutet ikke noe mer en med kort stamme, og den var helt fin i svingene, merket ikke at den var noe spesielt ustabil.. farten kunne vært bedre, fikk den i 26knop (gps) med meg og fattern i. må finne riktig tilt så får jeg den kanskje noen knop bedre.

edit: Og jeg må skaffe meg en mindre propel, den jeg har på nå er for stor, så motoren mister en del turtall

Edited by halvoralex

26 knop med 2 stk i?

forresten kan du gi litt info om denne motoren, ärsmodell, merke? hvor stor den er?

litt vanskelig ä si om 26 knop er bra vis du ikke sier hvor stor den er... :roll:

takk for rapporten halvorlex :D kan hende jeg må kjøpe langstamma nå oxo. men prøver helst å få tak i en kortstamma

Edited by cyber1337